• Petto 83

IVF Umeå

Tack :) testade på RD 10. Fick tillbaka en tredagars. Största anledningen till att jag testade var att jag fick magsjuka samma dag som ET, började kräkas 2 tim efter :( sen släppte aldrig illamåendet. Och magsjuka i 1,5 vecka har jag aldrig vart med om :)

daduck skrev 2013-03-11 22:49:51 följande:
    Äralltupptaget: vanligast är väl att man får spraya för att regla ner först. Och det börjar man med 21 dagar efter mensen. Så håll koll på ditt senaste datum. Så gör man det nån vecka och sen börjar sprutorna. Gör man korta metoden skippar man sprayen så det går fortare. :)

Petto83: grattis i efterskott! :) hur länge efter et testade du? En vecka eller två?

• Petto 83

Fy va tråkigt!! Du behöver absolut inte be om ursäkt, det är det vi finns här för. Hoppas att det går bra med cystan. Styrke kramar till er

VackerBlomma skrev 2013-03-12 15:30:26 följande:
    Hej på er tjejer!

Jag kommer tillbaka och joinar er här, vilka j-vla skitdagar jag har haft, känner att jag bara måste få ur mej allt!! 

Allt började med att i lördags kom bruna flytningar, helt från ingenstans, som senare började övergå i sparsamma blödningar som höll i sig hela helgen. Vet ju att man kan blöda och va gravid ändå men jag kände på mej att allt var åt skogen. Jag tog kontakt med Umeå i måndags morse och ville få komma och göra mitt VUL tidigare. (hade egentligen vul 18:e mars) De hade ju såklart överbokat på måndagen men de ordnade in en tid i morse. Så i morse konstaterades det vara en ofostrig graviditet som är på väg att stötas ut=/ Dessutom upptäckte dem en cysta på ena äggstocken som absolut inte ska vara där. Så nu står vi här, ogravidare än någonsin och allt känns åt skogen. Får veta om 4 veckor om cystan kan punkteras eller om den ska opereras bort. Kul? Nae...

Sorry för deppigt inlägg....  Någon vänlig själ får gärna plocka bort mej från listan...

• Petto 83

Nektar: så härligt att mötet gick bra. Skönt att kunna ha lite alternativ att välja mellan. Hoppas du och din sambo kommer fram till något bra Trevlig helg

• Petto 83

Hej alla! Idag var vi på vul och fick se ett underbart litet <3 picka på... Känns så härligt att vi klarat oss till första milstolpen. Är nu i v 7+5 och har BF 8/11 om någon vill lägga in det och syskonförsök :) hoppas ni alla kan vila lite extra under påsken och ladda för kommande IVF-resa. Håller tummar och tår för er alla Glad påsk till er

• Petto 83

Fy, det var ingen trevlig årsdag. Hoppas det blir eran tur nu :)

Kvinna32 skrev 2013-03-31 15:25:01 följande:
    Idag är det ett år sedan vi fick missfall och här sitter vi och väntar på nytt ÄP..... när ska det funka för oss?

• Petto 83

Vilken lycka!! Så härligt och jätte grattis Håller tummar och tår att det går hela vägen för er :)

vårt 2012 skrev 2013-04-04 11:38:40 följande:
    Jag  kan inte hålla mig från alla dessa tester!

Men gjorde en cb digital nyss och fick

Gravid 1-2

:)

Kan inte tro att det är sant, är fortfarande otroligt osäker på att allt ska gå vägen för oss.

• Petto 83

Så tråkigt att v.centralen inte hade bättre koll. Med den resan vi gör i IVF-världen vill man ju att allt ska vara så bra som möjligt för att öka förutsättningarna att lyckas... Hoppas värdet blir bättre nu så ni får köra igång igen... Håller tummarna för ett superresultat.

Snöflinga skrev 2013-04-03 21:03:17 följande:
    Hej på er igen!

Idag har jag pratat med IVF-kliniken om hur vi ska gå vidare. Doktorn tyckte att vi skulle köra samma behandling som förra FET. Det är ju sista chansen detta så jag hoppas det går vägen.

När jag tog blodprov förra veckan så hade jag fortfarande graviditetshormoner kvar, så därför fick jag inte veta när jag skulle kunna börja med behandlingen utan de inväntar nästa provsvar som jag ska ta på måndag. Förhoppningsvis har HCG sjunkit tillräckligt då.

Var för övrigt förbi min vårdcentral för att kolla hur jag låg i TSH när jag tog prov i februari, eftersom jag har hypotyreos och äter levaxin för det. Jag var ju gravid då och då ska man ligga under 2,5, men jag hade tydligen 3,1 såg jag nu! De sade till mig att jag låg bra, men det stämde ju alltså inte. Jag låg inom referensvärdet, men inte vid graviditet. Man slutar aldrig förvånas över människors inkompetens.

Kvinna32: Hoppas äp gick bra idag!?

äralltupptaget: jag har ocskså fått Folacin utskrivet 1 tablett om dagen.

Tinzu: Gör du IVF eller är det någon annan behandling då man får kotison?

Nektar: Förstår dig helt och fullt. Det är jobbigt när andra blir gravida, även om man inte vill vara missunnsam. Skönt ändå att du berättade så att de kan förstå din situation också.

• Petto 83

Vid mitt första äggplock blev jag väldigt dålig och bad läkaren att skriva så lite som möjligt så hon skrev mest fel och inte varför. Vätska i buken och förstorade äggstockar osv och för en vanlig människa är det rätt svårt att lista ut vad det beror på. Hoppas du slipper bli så dålig

• Petto 83

Jag började med långa metoden men blev rätt så Överstimulerad så nästa gång blev det kort och det gick betydligt bättre.

Jockelina skrev 2013-04-08 16:57:01 följande:
    Är det någon här som har gjort korta metoden i Umeå? Eller kör de bara långa?

Svar på tråden IVF Umeå