• Nektar

IVF Umeå

Supertydligt plus ikväll :D Så oerhört skönt med tanke på den oroliga själ man är samt de flytningar som hela tiden oroar..! Tänk om man kunnat hoppa fram lite lagomt i tiden ;)

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Skönt att du bara fick den 2 veckor fram! Hur såg embryot ut?

Emki: Förstår hur du känner, hoppas mensen kommer lagomt sent! Det är definitivt drygt med alla undanflykter man behöver ha beredda. Jag har en mängd som jag tur nog sluppit använda särskilt många av, delvis tack vare av att jag faktiskt bor i Umeå. Lycka till iaf :)    

• Nektar
    Hela85 skrev 2013-05-20 19:34:28 följande:
    Kunde inte hålla mig var tvungen att testa. På cb digitala test står det GRAVID 2-3! Trodde jag skulle svimma. Var helt inställd på ytterligare ett inte gravid. Nu börjar min nojjiga hjärna tänka att tänk om det visar fel men tror inte det då det faktiskt är 14 dagar sedan äggplock idag. Lyckan är total :)
    Tänkte gå in och skriva att det var tydliga graviditetstecken du hade, mensvärk i flera dagar brukar vara graviditet på g. Stort grattis, måste kännas fantastiskt och omtumlande! Vi håller nu tummarna!

Själv tog jag ännu ett test ikväll, på vårofficiella testdag och det visar supertydligt + så det är väl bara att inse att den trötthet som gör att jag knappt håller ögonen öppna på bussen, den minskande kissblåsan på kvällen, de galet ömma brösten och den ev redan kännbara förändringen ovan blygdbenet faktiskt är tydliga tecken på att plusset stämmer :D  Gravidtråden som är startad utifrån denna tråd, vad heter den? Kanske går att länka till i trådstarten Mustikka?

Santa86: håller tummarna på att du får sätta igång nu, vore ju skönt att slippa känna stress över att inte hinna med processen om något skulle dra ut på tiden. 

• Nektar

Tack äppelkaka :)

Hela85: såvida du inte har några funderingar vänt. jag ringde ju för tidigtt tyckte dem. Vet dock inte om jag idsmeddela resltatet för vi har ju redan id vi har ju fått en tid för Vuk redan..

• Nektar

Jack detta är ingen dans på rosor...har ju haft blodblandade flygningar ändå sen v 4 olika omfång. Imorse på jobbet kom dock bara färskt blod i ca 1 timme och var nästan säker på att det var kört. Snälla håll era timmar för att det är sköra slemhinnor som spökar!!

• Nektar

Drömmer om ett barn: jadu, blödningen igår var kortvarig, ca en timma sen kom lite och gammalt blod bara. Lugnare idag fram till nyss, då kom lite slime i brunt/rött. Hoppas att jag bara är väldigt känslig där nere! Mailade kliniken igårkväll om tidigare Vuk och ev

• Nektar

Alltså jag och mobila familjeliv...

Vul och eventuella medicinska anledningar men ännu inget svar. Visst far man på vulet även om det tros ha gått åt skogen? Håll nu tummarna att så inte är fallet!

• Nektar

Usch för ovisshet! Idag började jag blöda lagom till lunch, räcker hela tiden med trosskydd, men det är färskt blod som uppenbarligen ökar i kraft ju längre tiden går. Första blödningen kom den 6 maj på rd 7, testade svagt svagt + rd 9 och 10, starkare + rd 13 och väldigt starkt + rd 16 och 21. Vad ska man tro? Rd 24 idag. Läser ju om en hel del som har tom kraftiga blödningar, men vissa har väl haft tvilligar varav en dött då medan andra haft annat som orsakat det och vissa oförklarliga blödningar. Börjar ställa in oss på något typ av misslyckande iaf och hoppas till tusen att få en jourtid hos KK imorgon em (ivf-kliniken har inte svarat på mitt mail på 2 dagar).

Mammaidamaria: Stort stort grattis, längtar till jag själv får uppleva lyckan!   

• Nektar

I

äralltupptaget skrev 2013-05-23 22:10:34 följande:
    Nektar - Usch vad tråkigt att du blöder men håller tummarna för er iaf. Ang mailet till kliniken, har du mailat till deras nya mailadress ?? Dom har bytt mail och haft problem att inte alla får autosvar om att det är fel mailadress !!

Ja, fick autosvaret så mailade igen. Ämnet var "ändring av tid" så tycker de borde ha kollat det snabbt...men man ska uppenbarligen flagga och skriva mer panikartat..
Svar på tråden IVF Umeå