BK1986 skrev 2017-01-02 17:59:10 följande:
Skumt! Jag har slutat på TD båda gångerna.
Min livmodertapp blev jättekänslig förra gången och då hände det att jag blödde också. Håller tummarna för att allt går bra. :)
Svenska klinker verkar vara "snåla" med medicin, iaf i jämförelse m utländska. Är med i andra trådar på fl där alla (även jag) gör äggdonnation utomlands o alla äter progesteron o östrogen tom ca v 12, Klinikerna påstår att det inte produceras naturligt vid äd, kanske annat vi ifv, vet ej. I v 12 tar morderkakan över. En del tar tom längre men det är osäkert om effekten.Tar även prednisolon, blodförtunnande mm från före transfer. Kliniken vill alltid ha hcg m blodprov vid plus och även vid samma prov att jag kollar progesteron i fall d är lågt öka dosen, så d kan ju inte vara fel att ta progesteron längre än till testdagen. Utländska kliniker brukar ha testdag betydligt tidigare än Umeå, efter ca 2 v, men då tar ingen medicin som ger falskt plus. Jag har plussat på dag 8 båda gångerna (m 5 dagars blasto), tyvärr mf sist:( Förhoppningsvis nytt försök i slutet på jan. Slemhinnan växer dåligt så försöket i dec valde vi att avbryta. Ska höra om de kan ändra medicineringen denna gång, haft dålig slemhinna vid första syskonförsöket som inte tog sig alls oxå.
Funderar på om progesteronet kan ha varit orsaken till mitt mf. Började trappa ner vid v 12, allt ok på ul då men mf v 13, som inte upptäcktes förrän v 18 på rutinultraljudet:(( Tror eg inte det men önskar att få veta varför, funderar ju....
Lycka till allihopa!