• Jockelina

IVF Umeå

drömmer om ett barn: ja visst är de så att Umeå är den enda privata donationskliniken i Sverige. De har ett års kö men vi ställde oss i den kön innan vi var klara med våra tre landstingsfinansierade försöken på Sahlgrenska.

Idag är jag på RD 10. De kom en klump crinone idag i trosan så nu tror jag att mensen är på intågande tyvärr. Jag har dock inte testat ännu. Magen är inte alls lika svullen längre som den var närmare insättningen. 

• Jockelina

Drömmer om ett barn: Jag gjorde färsk försök så det var ÄP för 11 dagar sedan. Jag är inte alls så svullen längre och ingen mens i sikte ännu men jag väntar med spänning. Det är nu den brukar komma....

Vi har även stått i adoptionskö sedan 2011-01-01 jag tycker ni borde ställa er i kö också även om ni ite känner er redo för adoption ännu. Jag vill helst inte adoptera men om det är enda sättet för mig att få barn så har jag ju inget val. Vi har gjort 5 donatorinseminationer i Danmark, 3 IVF som lett till 7 instättningar på Sahlgrenska och nu har vi gjort ett ÄP med ET i Umeå.Många försök blir det. Frågan man ställer sig är hur många försök man ska göra innan man ska ge upp. Vi är "unga" i denna världen trots att vi är 34 och 32. Jag är nöjd att vi stått i adoptionskö så länge iallafall. Vi har även gjort föräldrautbildningen så även den är klar. Håller dock tummarna att en av de två embryona minst ska fästa denna gången. 

• Jockelina

Jag undrar hur ni räknar. När folk säger att de har gjort X antal IVF försök är de bara färskförsöken som räknas då? Eller plussar man ihop alla färskförsök och frysförsök och de ger en x antal IVF försök? Någon som vill svara?

• Jockelina

Då var vårt 8:e Ivf misslyckande ett faktum. Någon som vill ta bort mig från listan? Har en blastocyt i frysen som troligtvis blir insatt i januari. Inte gråtit en tår. Detta känns som vardag numera.

• Jockelina
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 

* Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Jockelina

Äralltupptaget: bara för att man har ägglossning så betyder de inte att de måste ta sig. Det finns många med mig med inga "fel" och regelbunden ÄL men de tar dig inte ändå. Ska göra mitt 9 Ivf på tisdag efter att även ha gjort fem inseminationer tidigare.

• Jockelina

Det är större chans för en blastocyt än för ett vanligt embryo. Jag ska sätta in en blastocyt idag i Umeå. Åkt med nattåget upp och är lite trött nu.

Ang FET så har jag gjort 4st totalt och alla har klart upptining. Man kan inte förlita sig på statistiken för isådanafall hade vi redan varit gravida hel bunten.

• Jockelina

Det gick bra idag blastocyten klarade upptining. Nu har vi mellanlandat på Arlanda. Någon vänlig själ som kan flytta mig till ruvare med TD 2/2. Tusen tack

• Jockelina

Kan crinone göra så att det visar positivt på grav test? Jag har fått två streck på ruvardag 12 men kan de bero på crinonet?

• Jockelina

EEJ: I sådanafall har jag äntligen lyckats efter 5 inseminationer och 10st!!!!!!!!!! IVF försök. 

• Jockelina

Nektar: det har alltid sett bra ut med topp kvalité på embryo och slemhinnan. Det är de som gjorde att vi försökte en tionde gång. Jag kan inte tro det ännu. Men något måste ha hänt då jag aldrig fått plus innan så även om det skulle bli mf så har jag nu fått ett tecken på att det kan funka. Vi gick två Bruno och jag hoppas båda klarat sig men är super nöjd men en oxå. Vi har en kvar i frysen av toppkvalitet vilket känns super.

• Jockelina

Hur räknar man nu igen? Är det rd1 vid insättning eller vis äp?

Räknas man som riskgraviditet om man gjort många Ivf ?

• Jockelina

Jag har gjort 5 äggplock. 3 på Sahlgrenska där man fick morfin, ett i Umeå med morfin och ett i Danmark där man bara får lokalbedövning. Jag måste säga att jag gillade den i Danmark bäst. Jag mådde inte illa eller var trött alls efter behandlingen. Jag mådde hur bra som helst efteråt. Så jag förespråkar INTE morfin.

Svar på tråden IVF Umeå