• PetiteCherie

IVF Umeå

Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Jag börjar med sprutor imorgon och preliminärt äggplock v.4 här i Umeå.

Åh vad spännande att få börja för dig. Är det första gången? All lycka till ????
  • PetiteCherie
    Norrlandskvinnan skrev 2017-01-11 13:44:06 följande:

Hej på er! 

Jag ska göra en genomspolning av livmoder och äggledare imorgon, jag är SÅ NERVÖS! Har ni gjort det någongång? Hur var det?

Vi har försökt bli gravida i 2 år, hoppas nu att vi får en remiss för IVF imorgon. Hur länge var ni tvungna att försöka innan ni fick en remiss? Jag är livrädd att vi ska vara tvungna att försöka bli gravida ytterligare ett år. 

Ha det bra!

Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-11 12:54:20 följande:

Då är vi hemma i gen mina äggreserver va som få och jag börjer medicineringen vid nästa mens alltså runt den 20 om nu mannens spermaprov visar posetivt.

Kommer köra korta protokollet.

Å du börjar i morgon spännande du får berätta hur du mår av dem!

Var det amh provet som var lågt? Åh vad spännande. Då drar det ju igång snart för er!!
  • PetiteCherie

Heja er som påbörjat behandling och är mitt uppe i allt. Kämpa på!

Jag undrar om det är någon som vet ungefär hur lång tid det tog för er, efter att remissen skickades, till första läkarbesök?

Fick brev att handlingarna inkom och att remissen mottogs 9/1. Senare än jag trodde men. Nu är det väntan..

• PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-01-20 13:39:48 följande:

För oss gick det jättefort, men det beror ju helt på hur deras kö ser ut. Vår remiss gick iväg i mitten av november och jag tror vi hade första träffen 9 december (2015). Sen fick vi köra igång med första behandlingen redan januari 2016. Men det kan ju dröja i tre månader.

Tack för svaret! Får hålla tummarna att det blir inom 3 månader då. Allting innan dess får vi se som bonus. Känner mig bara såå lättad nu att hjälpen är "på gång" iaf. :)
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-12 20:22:58 följande:

Missade ju bilden :)

Grattis grattis grattis!!! Åh så underbart de måste kännas.

Vi har nu också fått komma på första träff inför IVF. Det gick fortare än vi hoppats på. Vi kommer köra igång i slutet av Mars. Längtar ????????????????
  • PetiteCherie
    joga skrev 2017-02-15 19:44:41 följande:

vi har precis gjort vår första IVF i umeå. vi fick ut 19 ägg varav 11 blev befruktade och 5 stycken till frysen. Är idag på ruvdag 6 och ska försöka hålla mig att testa till lördag morgon iaf, så jag och sambon kan kolla tillsammans, vill inte åka på jobbet antingen med den bästa nyheten inom mig på 3 år, eller åka på jobbet med en fet ångestklump i magen och bara vilja grina. så hoppas kunna hålla mig till lördag. 

Jag har dock dåligt med symptom tycker jag, visst jag är trött (ligger redan i sängen för kvällen sen en stund sen) men jag är upp 05:30 på morgonen, har ömma bröst men det har jag haft sedan sprutorna, mår illa ibland men inte märkvärdigt, kan lika gärna vara inbillning, får kraftig mensvärk i ca 15 sek ett par gånger om dagen och haft så sedan ET eller någon dag efter... dock en märklig grej som jag upplevt senaste dagarna är en känsla av astma, alltså inte alls mycke utan bara en sån där känsla av att ha tungt att andas fastän jag sitter still, känns som att det kittlas i halsen eller att jag just svalt en mentol tablett som "kyler" . väser också när jag andas ut hårt. 

men ni vet ju hur det är, man letar efter varje liten känsla i kroppen som kan vara ett litet tecken....

Hej! Hur går det för dig? Hoppas på positiva resultat. :)
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-22 06:55:23 följande:

Detta gick nog inte bra fick nog missfall i natt.har blött sen 10 februari till och ifrån. Varit på VUL senast i går å då såg de en hinnsäck som satt längst ner i livmodern..som nog då var på väg ut!

Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!
  • PetiteCherie
    Kvinna32 skrev 2017-02-26 15:54:50 följande:

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

Åh lycka lycka till. Längtar tills det är vår tur. Om vi får uppleva det någon gång. :) vi inväntar min nästa mens och kommer då köra igång med sprutorna. Har du någon koll på vad det kommer kosta när man hämtar ut alla

Sprutor (inklusive lutinus). ?! Landstingsfinansierad ivf.
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-26 19:47:56 följande:

Hej allihopa!

Kvinna32: Spännande! Håller tummarna för att allt går bra och att där finns en liten ärta med hjärta. <3

Här rullar det på. Är i vecka 15 och magen börjar växa lite smått. Vi har fått tid för RUL den 20/3 så bara tre veckor kvar! Känns helt sjukt. Mår bara bra och längtar verkligen tills jag börjar känna lillfisen. Det skulle kännas mycket lugnare. Nu känns det mest som att jag inbillar mig alltihopa.

Hur går det för alla er andra?

Oj så spännande med RUL. Är det första barnet för er? Gjort ivf flera ggr? Vad kul att det lyckats för er. Vi inväntar nästa mens och skall då köra igång. Första ivf och första barnet för oss.
Svar på tråden IVF Umeå