• Ivf-ulrika

IVF Umeå

Då känns det som jag och mannen med var igång på riktigt..fick hem remisserna för provtagning i dag..hur lång tid efter det att ni tog alla prover fick ni er första tid på kliniken?

• Ivf-ulrika

Hej tjejer jätte tråkigt att se att det inte slutat som hoppats för er!

I morgon ska vi på första besöket på ivf kliniken.

Jag har redan lämnat hormonprov och blev så stressad när de ringde i dag och gav oss en tid på kort varsel.

Så kan någon av er berätta vad som händer på första läkarbesöket. Vet att sambon ska lämna spermaprov...men inte mycket mer än så.

• Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 06:35:55 följande:

Grattis till så snabb tid!! Skall ni göra ivf i Umeå på kliniken där?

Vi väntar på kallelse dit. Remissen skickades för ca 2 veckor sedan. Hur lång tid tog det för dig/er efter att kallelsen skickades?

Vilket hormon prov menar du nu, kommer man behöva lämna ytterligare prov alltså, innan första besöket? Har tagit alla prover under hösten jag. (Tusen frågor!)

Stort lycka till!!!

Vi skickade in vår hälsodeklaration i november och ska bekosta våra försök själva! Vecka efter fick jag remiss för att ta hormonproverna. Kan vad age förstod så kommer vi få lämna yttligare proverna idag på blodsmitta och lite andra prover. Det kanske är annorlunda mm man har remiss kontra om man söker Och bekostar detta själv.

Ja det är här i umeå vi ska gå :)
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Jag börjar med sprutor imorgon och preliminärt äggplock v.4 här i Umeå.

Då är vi hemma i gen mina äggreserver va som få och jag börjer medicineringen vid nästa mens alltså runt den 20 om nu mannens spermaprov visar posetivt.

Kommer köra korta protokollet.

Å du börjar i morgon spännande du får berätta hur du mår av dem!
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 19:26:35 följande:

Var det amh provet som var lågt? Åh vad spännande. Då drar det ju igång snart för er!!

JApp så ska ta 150 fostimon och 1200 menopur . Ska lösa ut alla sprutor i dag då spermaprovet var bra!

Kul att vi är så nära varandra i vår process :)
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Jag börjar med sprutor imorgon och preliminärt äggplock v.4 här i Umeå.

Spännande vi har preliminärt äggplock vecka 5 om de växer som de ska:)
  • Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2017-01-12 07:20:18 följande:

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

Men grattis så kul! Försök nu bara att njuta tills nästa UL!

Supergrattis igen !!!!
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-15 19:26:38 följande:

Hur går det för er alla? Själv är jag inne på fjärde dagen med sprutor, VUL på tisdag.

Hej hur mår du av sprutorna? Själv väntar jag på att mensen ska dra igång...är riktigt frustrerad då jag får lite rosa på pappret och värk i magen men mensen vill inte komma igång på riktigt;
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-16 20:59:01 följande:

Hej! Mår riktigt bra faktiskt. Tog första sprutan orgalutran nu ikväll och den kändes lite mer nu efteråt. Annars bara lite molvärk. Åh den där väntan är ju värst, var där förra veckan och väntade. Men den kommer säkert när som helst!

Jag kan ta två sprutor varje kväll sen en yttligare dag 5 och framåt så hoppas jag kommer må lika bra som dig!

Haha avundas dig lite som fått börja..den här väntan på mens känns ohyggligt lång och jobbig:)
  • Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-01-16 22:41:30 följande:

Förhoppningsvis visar vårt ultraljud imorgon att slemhinnan och äggblåsan växer som det ska så vi kan återföra en fryst nästa vecka...

Ska hålla tummarna för er i dag! Allt kommer bara se bra ut ska du se! Berätta senare hur allt har gått!
Svar på tråden IVF Umeå