• Micro

IVF Umeå

Stora grattis till er, Kvinna32 och Jenads!

• Micro

Någon som vet... Vi har fått en tid hos BM för info om injektionsteknik o ivf den 30 sept. Glad för att d händer ngt då vi lämnade sista blodproven i aug, men jag trodde att remiss skulle ha gått iväg till Umeå nu men det har bm inte skickat. Hur var gången för er? Otålig m remiss då jag vet att d är flera mån väntetid. Tror ni att hon väntar till efter infoträffen?

• Micro

Någon som vet, brukar man köra korta protokollet om man inte har något konstaterat fel? Jag har regelbunden o normal mens. Vi ska till bm på måndag för info och sprutteknik har dock inte fått svar på om hon skickat remiss till kliniken än heller men får väl veta det då. Lite otålig:)

• Micro

Stargazers: Tack för ditt svar. Korta känns ju onekligen enklare o snabbare, är ju som sagt lite otålig:)

• Micro

Stargzers: Tack för pepp, behövde det idag. Har mens dag 2 å en efter en på jobbet visar sig vara gravida. Ska till bm på måndag för info, ett steg i rätt riktning.

Kanske är du en av de som plussar på 1:a iaf:) Håller tummarna, va spännande.

• Micro

Santa och Stargazers lider med er! Stora peppkramar till er{#emotions_dlg.flower}

Själv har jag och sambon varit till bm idag för info och sprutteknikj och vul, det gick fint dock går remissen först nu till sjukhuset för att sedan gå vidare till Umeå, jag tycker att det går sååååå sakta (1,5 mån sedan vi var och tog infrektionsprover)Rynkar på näsan Får vara glad att det gått ett steg framåt iaf, nu kommer remissen äntligen iväg och sedan är det väl väntetid 2-3 mån så runt nyår ska det väl kunna vara vår tur, mitt i klinikens julledighetRynkar på näsan Nej nu ska jag tänka prositivt. Det går säkert fort. Hade hoppats på att vi hon skulle säga att vi kunde få korta protokollet men hon sa att nästan alla får börja med långa för att kliniken bättre ska kunna planera in när ÄP blir så att inte för många kommer samma dag.  

• Micro
    Stargazers skrev 2013-09-30 18:18:14 följande:
    Micro: hon behöver inte ha rätt om att det långa är vanligast pga planeringen, de kan ändå styra planeringen till viss del även med det korta. Korta borde alltid vara att föredra med tanke på så många färre biverkningar så länge det inte finns speciella skäl till det långa. Kliniken nämnde då aldrig nåt om planeringen till oss när vi var där och vi fick ju köra igång bara några dagar efter första besöket.
    Klinikens kötid går ner ett tag efter öppningen efter sommaren så förhoppningsvis får ni komma innan 2 månader! För väntan är verkligen det värsta med detta!
    Ja jag hade hoppats på korta, har ju regelbunden mens o de har inte hittat ngt fel. Tycker inte att planeringen ska styra om det blir långa el korta borde ju vara vad som passar bäst för oss. Bm kanske inte har så bra koll iof sa hon att de oftast börjar med långa för att man inte vet hur det blir med äggblåsor å sånt men även att planeringen styr. Vi får väl se. Hoppas att det är lite kortare väntetid fast samtidigt har det varit bra med lite väntetid mellan stegen, jag tror att sambon behöver det för att "vänja" sig. Han har varit så positiv och säker på att det skulle fungera utan ivf. Har inte velat stressa på honom. Körde du korta eller långa?
  • Micro

Vi var hos bm förra veckan å hon skulle skicka iväg allt till sjukhuset som sedan ska skicka remissen till Umeå o hon sa att vi om ngn dag får ett brev m bekräftelse hemskickat fr sjukhuset. Har inte fått det än. Har erfarenhet av remiss som kommit på avvägar så jag håller extra koll utöver att jag är otålig. Vill starta NU. Trodde inte jag skulle bli otålig men när bollen är i rullning vill jag starta, hellst igår:) Funderar på vilken avd på Sunderbyn som har hand om detta är det. Någon som vet?

• Micro

Jättetack Hela25. Min erfarenhet med remisser är att det lönar sig att ligga på o höra sv. sig. Nu är det tyvärr inte Sunderbyn som gör ivf men förut m andra remisser när jag hört av mig har jag fått återbudstider å det gått jättesnabbt. Får ringa dit imorgon.

Svar på tråden IVF Umeå