• Pitebo

IVF Umeå

Kv89 skrev 2017-06-12 19:51:44 följande:

Hejsan! Idag var vi till kliniken och fick en fin blastocyt insatt. Va 9 befruktade fick vi tillbaka en, och en direkt till frysen idag, sen är det några som odlas vidare tills i morgon då dom inte hade hunnit utecklat sig optimalt ännu. Hoppas på fler till frysen. Känns annars lite snopet att det blev så få till frysen av ändå så pass många ägg (11 från början) har haft lite molvärk och stickningar i magen nu i eftermiddag/kväll (4-5 timmar efter återförandet) vad beror det på? Finns det möjlighet att ägget redan håller på att bädda in sig?

Så nu är frågan när en blastocyt vanligtvis fäster i livmodern? Jag har ju läst att det fäster inom första dygnet men Embryologen sa idag att det fäster när ägget är ca 7-8 dagar gammalt medan läkaren sa bara att det "fäster nästan direkt" och det är ju en tolkningsfråga. Nån som vet mer?

Åh vad spännande! Håller tummarna!
  • Pitebo

Ja jag tror också att det är kvalitén som räknas inte kvantitet. Vi fick 18 befruktade ägg och utav dem 18 frös dem in 10 blastocyster. Har hört att ca 50% brukar klara sej till dag fem. Men det säger ju fortfarande inget om hur dem ser ut på insidan.

Ska få tillbaka en av dem idag. Första gången jag gör någon form av återföring så är nervös till tusen!

• Pitebo
    Kv89 skrev 2017-06-12 19:51:44 följande:

Hejsan! Idag var vi till kliniken och fick en fin blastocyt insatt. Va 9 befruktade fick vi tillbaka en, och en direkt till frysen idag, sen är det några som odlas vidare tills i morgon då dom inte hade hunnit utecklat sig optimalt ännu. Hoppas på fler till frysen. Känns annars lite snopet att det blev så få till frysen av ändå så pass många ägg (11 från början) har haft lite molvärk och stickningar i magen nu i eftermiddag/kväll (4-5 timmar efter återförandet) vad beror det på? Finns det möjlighet att ägget redan håller på att bädda in sig?

Så nu är frågan när en blastocyt vanligtvis fäster i livmodern? Jag har ju läst att det fäster inom första dygnet men Embryologen sa idag att det fäster när ägget är ca 7-8 dagar gammalt medan läkaren sa bara att det "fäster nästan direkt" och det är ju en tolkningsfråga. Nån som vet mer?

Visst hade du små tecken på överstimulering, alltså lite uppsvälld osv? Har hört att det ska vara lättare att bli gravid efler ÖS, men vet inte om detta stämmer.
  • Pitebo
    Kv89 skrev 2017-06-18 10:01:33 följande:

Hej, usch hatar att jag börjar tappa hoppet, är på ruvardag 6 idag med blastocyt, tjuvtestade negativt idag. Blöder även lite lite, är endast lite beige/brun färgat lutinus/flytning. Började igår, hade även så före och första dagarna efter insättningen. Sen har det varit vitt tills igår då jag va på toa och skötte magen, då kom det färskt ljusrosa på papperet och sen har det varit beige/brunt. Kan det ha börjat blöda pga av krystning? Blödde ju ingeting innan så det verkar ju konstigt tycker jag att det vart i samband med det. Känner nästan ingenting i magen längre, ytterst lite molvärk då och då, haft känningar i brösten ända sedan jag började med lutinus men det har nästan försvunnit nu. Blir orolig. Kommer bli knäckt om detta inte går vägen. Blev så ledsen då det inte visade ens liiite positivt i morse eftersom man läst att många plussar redan då blev blastisar. Vad tror ni om mina blödningar och neg grav. Test?

Hur går det? Har blödningar slutat? Kan ju tyvärr inte göra dej så mycket klokare. Är ju novis jag med när det kommer till det här!
  • Pitebo

Har plussat svagt idag på ruvardag åtta med eftermiddagsurin, var så ivrig! Haha!

Ska testa om nån dag igen. Har TD den 6/6 egentligen.

• Pitebo
    Kv89 skrev 2017-06-22 23:02:59 följande:

Åh det går inget vidare, jag tror att jag haft min mens som kom på rd 7, är inte det lite tidigt?

Testade neg idag på rd 10. Vill inte ge upp hoppet riktigt trots att jag inte känner några som helst grav symtom. Blödningen (mensen) höll i sig i 3 dagar och idag har det varit gammalt blod som kommit ut. Brukar inte ha så lång mens annars heller, svårt att bedöma mängden då jag alltid annars använder tampong. Men tyvärr var det nog mensen. Pratade med umeå och fick tidigarelägga min testdag tills på sön. Är det neg då är det ju kört. Väldigt svårt att tro att det på nått vis ska vara pos ändå. Dock har jag idag känt som lite ilningar i tjejmagen och i ljumskarna. Men vågar inte ens tänka tanken på att kanske.. kanske! Usch ruvartiden tar verkligen kål på en.

Hur går det för er? Testat ännu?
  • Pitebo
    LottaU skrev 2017-06-26 22:29:20 följande:

Wow. Grattis på dig! Så himla skoj.

Håller tummarna att den lill* stannar och mår bra i 9 månader. :)

Tack snälla! Testade starkare idag så hoppas verkligen att detta slutar väl nu!
  • Pitebo
    Kv89 skrev 2017-07-02 20:34:48 följande:

Till pitebo! Stort grattis till ert plus.

För oss gick det inte vägen denna gång därav frånvaron härifrån. Varit så nere. Usch!

Men nya tag i aug då vi gör en frysåterföring. Hoppas på bättre lycka då. Nån som vet om det är större chans att lyckas vid ett FT under normal cykel?

Åh nej! Känner så med dej! Försök att njuta av sommaren allt vad ni kan! Med vin, bad och massor av sol! (lätt för mer att säga men man får helt enkelt försöka göra så gott man kan)

Kämpa på, i augusti får ni ju en ny chans!

Kram
  • Pitebo
    LottaU skrev 2017-07-04 15:51:59 följande:

Hur går det för dig, känner du av någonting? Visst var det nu i veckan du hade den "officiella" testdagen? Håller fortsatt tummarna! <3

På torsdag ska jag testa.

Har lite diffusa symptom. Men försöker ta en dag i taget är ju i vecka sex nu, 5+3 idag. Så är lite väl tidigt att bygga upp en massa förväntningar. Man försöker ju liksom att skydda sej själv lite från besvikelsen om det inte går vägen.
  • Pitebo

På torsdag är set äntligen dax för vårt första ultraljud!

Är såååå nervös!

Svar på tråden IVF Umeå