• Nektar

IVF Umeå

Med well menar jag dig Pinglan2012

• Nektar

Hej igen på er alla gamla och nya!

Vill börja med att gratta Jennyz för den lilla prinsessa ni nu har att lägga till den tidigare sessan Jag beklagar komplikationerna du fått gå igenom och hoppas att du fortsatt finns med oss i tråden, så många erfarenheter har du att bidra med och alltid positiv! Njut nu ett tag hemmavid först…

Santa86: Beklagar missfallet, vet hur ni måste ha haft det. Så oturligt med avbrutet försök, måste verkligen kännas tråkigt! Tycker också det borde gå bra att föra tillbaka lördag istället, men är väl bara att lyssna på dem om vad som ger bäst chanser… Har du haft en normal cykel utan mellanblödningar osv sedan mf?

Stargazers: Kul att ni får köra igång, så segt att vänta. Stort lycka till!

Snöflinga: Vad menas med att Proveran inte fungerat så bra på sistone? Hur lång tid brukar det ta för dig att få blödningen? För mig har det varit så olika att jag har svårt att planera när jag ska starta för att det ska passa bäst in i övrig planering…Håller tummarna för er massor vid nästa försök! Har dem sagt att det är ok att börja med stimuleringen även om blödningen blir mer sparsam än önskat av Proveran?

Supernova99: Känner med er också, missfall är hemskt! Hur länge blödde du efter och har du fått en naturlig blödning efter eftersom du vet när du ska börja spruta i september?

Drömmer om ett barn: Hur går det för er, mår du bara bra och jobbar på?

Kvinna32: Grattis till äggskörden, nu är det er tur!!

För vårt lag har det varit kämpigt sedan missfallet, men skönt med sommarlov. Blödde i ca 1 månad efter. Framkallade sedan en blödning på ca 4 dagar genom Proveratabletter i endast 2 dagar (detta ca 7 veckor efter mf). Nu på cd 22 har jag istället småstrimmor av brunt, vet ej vad det är som spökar. Hade hemskt gärna velat börja med Femanesten snart för att vara igång igen. Tanken är ju ett stimulerat FET i september. Vi har 5 ägg kvar om jag minns rätt. Blir Trombyl återigen. Någon som minns om man tar dem från återförandet eller från cd 1?? Fortsätter denna miniblödning blir det väl ett samtal till kliniken snart. Less på att tiden springer iväg. Vill nu nu nu!

Btw, har talat med kliniken om hur det fungerar med 3-packet egentligen. Man KAN betala för 1 ET och får man då bara frysta embryon så kan de resterande 2 försöken räknas som fyra FET. Eller har man väldigt många frysta embryon redan så kan man alltså välja att skippa ET överhuvudtaget och betala 60 000 kr för 6 st FET. Bara så ni vet.

• Nektar

Börjar med att gratulera Jenads, Kvinna32 och Germany! Det är ni väl värda :)

Snöflinga: Lider med er, förstår att ni har det jobbigt just nu och att det känns tomt! Var det fina embryon som var infrysta, 2-5dagars? Hur insatta är ni i adoption? Bör man vara gifta och hur lång tid tar det från start till mål i regel? Önskar er all lycka oavsett vilken process ni väljer att fortsätta med!

Hytter även med näven för er som inte lyckats på ert senaste försök och hoppas att vi i tråden kan ge lite extra styrka för eventuella kommande försök!

För egen del är vi högst aktuella och jag ska strax uppdatera listan. Vi fick ju börja med Provera förra månaden för att stoppa upp en liten blödning jag hade. På ett vul som gjordes då uppdagades en blåsa på 13 mm. Denna trodde dr S skulle skrumpna ihop med hjälp av fortsatt Provera och Femanest. Men nu på vulet igår (cd 13) var den fortfarande kvar och hade växt till 19 mm. Det resulterade i en ordination på en ägglossningspruta som togs igårkväll. Nu hoppas vi att den är helt borta på fredag och då blir det vårt 3:e FET på måndag! Någon som vet när ägglossningen sker med Ovitrelle? är det typ 36 timmar senare?       

• Nektar
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * trex2013 (2:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Santa86
    * Nektar (3:e FET)    

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    *Stargazers (ET 13/9)
    * Supernova (ET 16/9)

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget (1:a IVF)
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12  

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Nektar

Stargazers: håller tummarna att du är en låghormonare! Någon får gärna flytta mig till ruvare. Blev insättning idag av ett superfint embryo (5-dagars). Testdag 13 oktober...lär inte kunna hålla mig så länge.

• Nektar

Kvinna32: Åh, vad roligt! Måste kännas som en oerhörd lättnad! Håller tummarna för att resten flyter på bra!!

Stargazers och Supernova99: beklagar att det känns tungt och verkar vara kört. Det är sjukt jobbigt varje gång! På något sätt får man försöka stötta varandra och hålla hoppet uppe så länge man bara orkar! 

Santa86, när är din testdag? Har du några ovanliga känningar?

Själv vet jag inte vad jag ska tro, men känns inte som att vårt fjärde försök har renderat i något. Jämför förstås mest med missfallet i våras. Trots att jag egentligen alla gånger har haft rätt likartade symptom oavsett graviditet eller ej...övertolkar något så jäkulst varje gång! Jobbigt...Än så länge lever dock ett litet hopp. Det är ju det sista som överger en!

Trevlig helg på er alla!          

• Nektar

Stargazers: känner med er, att blöda men ändå ha plus på stickan är hemskt! Beklagar utfallet! Santa86: tråkigt besked, varför har man ju frågat sig ett antal gånger...håller tummarna för nästa försök! Jag har td den 13/10. har en gåbg fått mens rd 9, en rd 11 en efter jag slutade med femanest efter td och senast på rd 7 eller 8 trots graviditet som höll i sig i någon vecka till...bara vänta lite till. Känns inte som det är vår tur denna gången heller, men vill gärna bli glatt överraskad. Har ovanlig känsla i brösten, inte ömma som de brukar bli utan det kan istället värka till om jag fryser. Skumt. Drömmer om ett barn: bra att du håller tummarna :) hur långt gången är du nu? ? Jennyz: du som gjort så många försök och kämpat så länge, hur har ni tänkt under och innan alla fösök? På vilket i raden lyckades ni få ert första barn? Hade ni alltid fina embryon? Det funderar jag nästan mest över, vi verkar ha så fina förutsättningar..gör fina blastisar varje gång vi försökt...

• Nektar

Yocheri: Håller tummarna för dig, det kan ju variera från dag till dag hur det känns! När ska du testa? Börjar vara dags för lite bättre uppdateringar i listan (lär finnas många sidor bak nu). har så dålig koll på hur alla ligger till!

Drömmer om ett barn: Du skulle kunna ha rätt. Just nu är det lite lätt panik. Testade rätt starkt positivt nyss (cd 30, rd 10)!! Kan inte ta in det riktigt. Kände mig tvungen att testa för min kropp har verkligen strejkat sista tiden så jag ville kolla för att ev kunna ringa läkare imorgon innan helgen om jag inte varit gravid...nu avvaktar jag testdagen tror jag om det inte blir värre. Paniken är förstås att jag denna gången tog en Ovitrelle-spruta och den kan ju ge falskt positivt. Men det är ju 17 dagar sedan nu...! Har haft ett sug i halsgropen flera veckor men det intensifierades senaste veckan och jag har mått illa sista 3 dagarna. Igår hade jag som febervärk i hela kroppen och idag väldigt ömma ögonglober framför allt när jag tittat i "ytterlägena". Undrar just om allt detta är gravsymptom. Att brösten inte svällt så mycket och bara "ilat" ibland tyckte vi var konstigt och tog det som något negativt. Ååh, låt det inte vara falskt positivt!! Blir nog test igen till helgen.

Förstår dig precis gällande att sluta med Trombylen. Känner du av någon skillnad nu när du varit utan ett litet tag?  

Jenads: Hur gick det idag? 

• Nektar

Yocheri: Håller verkligen tummarna att Hcg-halten har stigit nu! Du tar inte typ Femanest eller något annat piller som kan ge illamående?

Drömmer om ett barn: NU tror jag också på det, helt stört fantastiskt! Plusset är lika starkt eller starkare nu på morgonen 19 dagar efter Ovitrelle och på rd 12.
    Drygt med näsblodet. Kunde det komma när som helst? Jag har uppenbarligen lyckats bra med hjälp av Trombyl (2 försök av 2 med plus på stickan). Dock märker jag med att det är rejält blodförtunnande. Har alltid haft bekymmer med hård mage. Nu resulterar det i sprickor när jag gör 2:an. Inte så kul då de alltså kan droppa blod i toan.Just blod som man är livrädd för. Men känns ju iofs var det rimligen kommer ifrån.... :P Det kan jag ta! Håller tummarna för att det går ur kroppen i tid till förlossningen. De kan nog sin sak där! Börjat få några förvärkar ännu? 

Jennyz och Petto83: Vågar mig på ett tack :)

Jenads: Underbart! Ser fram emot det där besöket med skräckblandad förtjusning.          

• Nektar
    YoCheri skrev 2013-10-05 10:45:54 följande:
    Ska tillägga att våra ägg inte klarade sig till frysen och att vi betalar själva. Så det är väldigt osäkert om vi kommer att försöka igen. 
    Det känns riktigt bittert idag. Tror nämligen att jag hade ett eller två som fäste men att de inte klarade sig. Skrev upp symptomen dag för dag och hade en dag med sån magvärk så usch, efter den dagen försvann alla symptomen. Nu kom mensen två dagar för tidigt.  
    Beklagar verkligen! Ta hand om varandra i helgen och låt era beslut om framtiden få ta lite tid. Kram!
Svar på tråden IVF Umeå