• U Bet I Am

IVF Umeå

Tack snälla ni! Av 15 ägg som sågs på vul förra veckan plockades 14st idag. Håll nu tummarna för att något av dom vill dela sig och flytta in i min mage. :)

• U Bet I Am

Idag ringde dom! :)

Det blir återföring på torsdag. Av 14 plockade ägg är 10 befruktade. Håll tummarna! <3

• U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-03-28 17:59:25 följande:

Underbart! Grattis grattis. Håller tummarna för er!!

Tack snälla <3
  • U Bet I Am

Förresten! Ni som blivit gravida efter återförening, hur länge väntade ni innan ni tog grav test och fick +?!

• U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-03-30 07:24:39 följande:

Denna IVF plussade jag på ÄP + 11. På ÄP + 12 var det jättetydligt och även Gravid 1-2 på digitalt. Men det kan ju dröja några dagar till. Beror ju på när man gjort ET och när ägget fäst. Nu råkade jag få en nidblödning på ÄP+6 den här gången, men det är ovanligt.

Tack för svar! <3

ÄP står det för Äggplock? + 12 dagar?

Är ny på detta. :S
  • U Bet I Am
    Micro skrev 2017-03-30 16:09:24 följande:

Ser att din återföring var idag, hur har det gått?

Det gick bra. Har en liten prick där inne som jag hoppas bestämmer sig för att stanna. <3
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-03-31 21:28:14 följande:

Underbart! All lycka till. Hade själv sista UL idag. Blir plock på måndag. Spännande!

Önskar dig oändligt massa lycka till! <3
  • U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-04-01 00:33:01 följande:

Det beror på vilken dag du gör återförandet. Vi satte tillbaka 2-dagars och jag fick nidblödning på äggplock+6. Vet att jag har sett en tabell cirkulera om hur det blir när man sätter tillbaka blastocyst, då kan det bli någon dag senare.

Jag hade Äggplock den 27:e och återföring den 30:e. Hur blir det då för mig ca?
  • U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-04-01 14:12:35 följande:

Okej. Då är du 2dp3dt (2 days past 3 day transfer). Då skulle jag testa om en vecka på ÄP+12. Då borde det kunna visa om där är någonting. Men det kan såklart dröja några dagar till efter det. Ingenting är säkert i denna värld.

Vad du kan! Tack snälla för info. Det hade jag inte en aning om. :)

Så test nästa lördag? På kliniken sa dom den 18?
  • U Bet I Am

Hade Äggplock 27 och återf 30. Då borde jag alltså ha ett 3 dagars ägg och vara på dag 5?! Tänker jag rätt då? :O

• U Bet I Am
    Milla2016 skrev 2017-04-01 18:05:50 följande:

Nej, du är på dag 2 i det schemat. Det räknar i antal dagar efter transfer. Dag 0 = återföring, dag 1 = 31/3 o dag 2 = 1/4 för dig

Åååh det går ju sååå långsamt!!! :(
  • U Bet I Am

Uppdatering!

Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....

• U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-04-12 17:33:13 följande:

När har du testdag? Kan ju fortfarande vara positivt. Men om inte... 7 till frysen är ju jätte jättebra!!!

LottaU skrev 2017-04-12 17:42:11 följande:

Blir så ledsen för dig. Hoppas det bara är en fulblödning och att det blir ett plus ändå. <3

Om inte så har ni ju ett riktigt fint lager i frysen. :)

Jag har testdag den 18:e.

Men idag kom det riktigt blod (rött). Trodde att jag skulle gå sönder. Satt och tjöt på jobbtoaletten.

Jo visst har vi. Men vi har försökt så länge. Och jag är så less på att bli besviken. Detta pendlade mellan hopp och förtvivlan tar död på mig. Jag är 30 och manen några år äldre. Vi är ju i den åldern, runt omkring oss blir folk gravida och får barn till höger och vänster. Efter så många år av egna försök och då ägg/spermier/livmoder såg så bra ut, alla världen, ja ALLT såg så bra ut enligt papper. Och det ändå inte funkar. Jag är helt knäckt psykiskt. Vet inte hur jag ska orka. Vill bara skita i allt men samtidigt vill jag inget hellre. Förtvivlad!
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-05-16 21:17:51 följande:

Hej! Tänkte bara kolla. Vi ska göra ett "frys-försök" med ett femdagars embryo. Min läkare sa att om man får utslag på ägglossningssticka en söndag eller måndag så krockar insättandet med nästkommande helg, vilket innebär att man inte kan sätta tillbaka embry då?

Hon skrev ut en ovitrielle spruta så att man om möjligt kan styra ägglossningen lite med den. Tydligen sätter man tillbaka embryot 6 dagar efter ägglossning?

Någon som gjort frysförsök? Krockar det ofta? Hur har ni fått göra? Vänta till nästa möjliga cykel då ellee? Vill så gärna att det ska bli denna cykel. :/

Har samma fråga. Är i exakt samma sits..
  • U Bet I Am
    Norris skrev 2017-06-01 14:43:46 följande:

Såhär står det på detas hemsida:

Semesterstängning

29 maj, 2017

Vi kommer att ha stängt för semester vecka 28-31

Inför stängning:

Sista dagen för ägguttag: fredag 30/6

Sista dagen för ET: onsdag 5/7

Sista dagen för FET/AID: torsdag 6/7

Inför öppning:

Första dagen för spraystart: lördag 15/7