IVF Umeå
Tack snälla ni! Av 15 ägg som sågs på vul förra veckan plockades 14st idag. Håll nu tummarna för att något av dom vill dela sig och flytta in i min mage. :)
Tack snälla ni! Av 15 ägg som sågs på vul förra veckan plockades 14st idag. Håll nu tummarna för att något av dom vill dela sig och flytta in i min mage. :)
Idag ringde dom! :)
Det blir återföring på torsdag. Av 14 plockade ägg är 10 befruktade. Håll tummarna! <3
Underbart! Grattis grattis. Håller tummarna för er!!
Återföring imorgon. Håll tummarna! <3
Förresten! Ni som blivit gravida efter återförening, hur länge väntade ni innan ni tog grav test och fick +?!
Denna IVF plussade jag på ÄP + 11. På ÄP + 12 var det jättetydligt och även Gravid 1-2 på digitalt. Men det kan ju dröja några dagar till. Beror ju på när man gjort ET och när ägget fäst. Nu råkade jag få en nidblödning på ÄP+6 den här gången, men det är ovanligt.
Ser att din återföring var idag, hur har det gått?
Ca hur långt efter återförsel fäster ägget?
Underbart! All lycka till. Hade själv sista UL idag. Blir plock på måndag. Spännande!
Det beror på vilken dag du gör återförandet. Vi satte tillbaka 2-dagars och jag fick nidblödning på äggplock+6. Vet att jag har sett en tabell cirkulera om hur det blir när man sätter tillbaka blastocyst, då kan det bli någon dag senare.
Okej. Då är du 2dp3dt (2 days past 3 day transfer). Då skulle jag testa om en vecka på ÄP+12. Då borde det kunna visa om där är någonting. Men det kan såklart dröja några dagar till efter det. Ingenting är säkert i denna värld.
Tack för länken. Men är jag dag 3 eller 5? Förstod inte ????
Tack för länken. Men är jag dag 3 eller 5? Förstod inte ????
Hade Äggplock 27 och återf 30. Då borde jag alltså ha ett 3 dagars ägg och vara på dag 5?! Tänker jag rätt då? :O
Nej, du är på dag 2 i det schemat. Det räknar i antal dagar efter transfer. Dag 0 = återföring, dag 1 = 31/3 o dag 2 = 1/4 för dig
Uppdatering!
Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....
När har du testdag? Kan ju fortfarande vara positivt. Men om inte... 7 till frysen är ju jätte jättebra!!!
Blir så ledsen för dig. Hoppas det bara är en fulblödning och att det blir ett plus ändå. <3
Om inte så har ni ju ett riktigt fint lager i frysen. :)
Hej! Tänkte bara kolla. Vi ska göra ett "frys-försök" med ett femdagars embryo. Min läkare sa att om man får utslag på ägglossningssticka en söndag eller måndag så krockar insättandet med nästkommande helg, vilket innebär att man inte kan sätta tillbaka embry då?
Hon skrev ut en ovitrielle spruta så att man om möjligt kan styra ägglossningen lite med den. Tydligen sätter man tillbaka embryot 6 dagar efter ägglossning?
Någon som gjort frysförsök? Krockar det ofta? Hur har ni fått göra? Vänta till nästa möjliga cykel då ellee? Vill så gärna att det ska bli denna cykel. :/
Är det någon som vet när mer exakt som kliniken stänger för sommaren? *orolig*
Såhär står det på detas hemsida:
Semesterstängning
29 maj, 2017
Vi kommer att ha stängt för semester vecka 28-31
Inför stängning:
Sista dagen för ägguttag: fredag 30/6
Sista dagen för ET: onsdag 5/7
Sista dagen för FET/AID: torsdag 6/7
Inför öppning:
Första dagen för spraystart: lördag 15/7
Första dagen för sprutstart: fredag 2/8