• jennyz

IVF Umeå

Kan inte göra annat än att instämma, är evigt tacksam varje dag att vi kämpade på alla dessa år, kan sitta och titta på mina solstrålar och tänka tillbaka på alla sprutor och negativa test, och komplikationer... En jobbig tid helt klart men en viktig del av mitt liv som gjort mig till den person jag är idag! Efter sista förlossningen där mycket gick fel och jag faktiskt höll lugnet hela tiden trots att jag absolut inte mådde bra, läkarna tom påpekade detta i efterhand, vilken stark person jag var i den situationen... Tror att alla dessa år gjort mig sådan....

Snart är det er tur också!!!! Då ni snusar på er lilla bebis i famnen, så känns denna IVF tid rätt obetydlig...

Supernova: hur känns det annars, mår du bra? Ska du få komma på fler VUL eller är det inskrivning på MVC som gäller nu? Spännande tid framöver nu, njuuuut... tänk på det lilla pyret som växer för fullt i dig, tiden går väldigt fort, även om det inte känns så nu...

• jennyz

Supernova: absolut är MF risken mycket mindre nu när många kritiska skeenden gått förbi! Om du känner att du vill tycker jag dock att du ska ta chansen det är lång tid till RUL i v 19...
    Jag kände inte så mycket förutom tröttheten i början, skönt så kan du njuta saknar faktiskt lite att vara gravid, inga jag känner att gillat att vara gravid, men då har de väl inte kämpat så länge för att bli gravid heller...

• jennyz

Ja precis, och båda graviditeterna hade jag blödningar som gjorde att jag oroade mig för mycket...och nu kommer jag ju aldrig att uppleva att vara gravid igen, men som tur är har jag mina solstrålar!
    Vi blev erbjudna att göra kubtest, är det något ni funderat på? Vi fick det gratis eftersom vi gjort IVF, men man får ju tänka igenom först hur man hanterar resultatet... Men om man gör det så får man ett UL kring v13...

• jennyz

Vi resonerade innan hur vi skulle hantera ett ev dåligt värde, men absolut är det båda bra och dåligt... Det var min BM som erbjöd detta båda gångerna, gratis... Det är olika i olika landsting dock, i Umeå verkar det vara gratis i alla fall...

• jennyz

Konstigt! Jag är född 78 och fick gratis kub med båda barnen... (Nupptest med storasyster 2009 och kub nu 2013, innan jag fyllde 35...

• jennyz

Konstigt... I vårt fall var det min BM som tog upp det, att man har möjlighet och att det var gratis för oss som gjort IVF, hon ringde båda ggr och bokade tid när jag var där och då sa hon till spec mv tydligt att det är en ivfgraviditet... Hon kanske gjorde fel, tur för mig i så fall... jag kände att det var lite rättvist, då vi ivfare betalat och kämpat så mycket!

• jennyz

Micro, min mens kom alltid vid alla försök, då meddelade jag dem och började sprutorna typ en vecka senare har jag för mig...

• jennyz

Minns bara att jag hade mycket olika flytningar under tiden med lutinus, det är säkert normalt...

• jennyz

Thesse: mina värden har legat mellan 1100-1500, när jag hade 1500 fick jag sänka dosen en aning, så jag tycker ditt var bra, en liten ökning i slutet för att få extra skjuts kanske är bra... ÄP-dag närmar sig...

• jennyz

Ja en del... Tre fulla försök innan jag blev gravid och fick första dottern, tappade räkningen på syskonförsök, det var nog lika många plus 5 FET ung... Åtta år efter jag slutade med p-piller så har jag äntligen två underbara döttrar här hemma... Har svårt att släppa denna tråd, kan kanske dela med mig lite då och då av mina erfarenheter...

Svar på tråden IVF Umeå