• jenads

IVF Umeå

från vilken dag räknar man dag1 den dagen man får utslag på äl testet el dagen efter? gällande FET

• jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-01-15 22:00:57 följande:
    Jockelina: Toppenbra att blaston klarade upptiningen! Grattis till ruvarstatus och stort lycka till nu! Solig

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)  

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * vårt 2012 (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild Stimuleringsstart 13/1. VUL 24/1.
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari
    * Mirage (1-2:a försöket)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    hur går det för dig?
  • jenads
    äralltupptaget skrev 2013-01-20 13:10:05 följande:
    när man gör ett FET,  då gör man inte ett ÄP utan allt är nedfryst, så man behöver " bara" stoppa in det ? och för att det ska fästa vill man få äglossning så man har tjock slemmhinna så ägget ska fästa bra.. har jag förstått det hela rätt ?

precis inget äp. du har förstått helt rätt
  • jenads
    jennyz skrev 2013-01-21 14:19:25 följande:
    Tack snälla ni!!
    Sitter i väntrummet nu, de andra som sitter här har rätt stora magar, längtar dit!
    lycka till
  • jenads
    Nektar skrev 2013-01-24 18:00:38 följande:
    Äppelkaka: Spännande med FET imorgon! Antar ni redan är i Umeå då och får veta hur det gått med upptiningen imorgon på kliniken? Håller alla tummar! Har ni de båda embryona på ett gemensamt strå eller olika? Tänk att få sätta tillbaka två!

Jag fick besked från kilinken imorse att jag får börja medicinera imorgon inför mitt stimulerade FET. Otroligt att vara igång igen!

Jenads, VackerBlomma, Solgudinnan, Mirage och Ws Mamma - hur går det för er, var befinner ni er i ev behandling inför FET?  Eller var det ET du skulle göra Mirage?  

vi gör vårat FET i morgon
  • jenads
    Nektar skrev 2013-01-25 11:14:47 följande:
    Jenads och Äppelkaka: Hur gick era planerade återföringar idag? Så spännande om fler kan hamna under ruvarlistan!

LongingForAChild: Åh, vad fantastiskt att hoppet lever! Vi får alla hålla tummarna för att plåsterna fungerar på kort tid!

VackerBlomma: Jag fick hem brev om hur många de fryst in samt om de låg separat eller tillsammans med ett annat embryo. Alla mina 7 blastisar låg seperat.

Äralltupptaget: Ja, Provera äter man om mensen inte behagar dyka upp. Om man inte gör IVF äts den ofta av PCO-are som sällan får egen mens för att man ska "blöda av". Inte bra om slemhinnan blir för tjock i det fallet för det kan tydligen leda till ökade chanser för livmoderhalscancer. Men vid IVF är det alltså bara för att komma igång och vara i rätt fas vid behandlingsstart.   

Jag är övertygad om att jag är en person med tunna slemhinnor, har sällan rikliga menstruationer. Hoppas mycket på Femanesten nu inför FET. Någon som har koll på om man äter liknande ämnen (östrogen va?) i samband med ET? Alltså via sprutorna eller så...tror nämligen att min slemhinna då var i minsta laget ca 7-8 mm och vore ju toppen om det blev så "bra" utan medicinering sist så man kan hoppas på mer nu! 
    det gick inte alls för oss. blastocysten klarade inte upptiningen
  • jenads
    Nektar skrev 2013-01-25 14:47:39 följande:

Beklagar verkligen! Hur många var det ni hade i frysen? Hur går ni vidare?

vi hade bara en i frysen. vi komer att ta en liten paus och sen försöka med ivf igen
  • jenads
    jennyz skrev 2013-01-26 06:59:51 följande:
    Jenads: så tråkigt, vet precis hur det känns, hoppas ni kan ta nya tag och snart får erat efterlängtade plus!!

Äppelkaka: grattis!!! Vi förde tillbaka två st i två av våra försök för första barnet, andra gången var det två st i toppkvalitet, då blev det vår dotter...den gången blödde jag en hel del från början, vilket kan ha tytt på att båda fäst, vilket hade varit lite skrämmande men jag tänkte precis som du, hellre tvillingar än ingen...och man vill ju inte kasta några...vid detta försök ville sambon absolut bara ha en tillbaka vilket resulterade i att de odlade de andra vidare men ingen klarade sig, jag hade ångest efter, att vi kastat rätt fina embryon dag tre!! Lycka till, hoppas på plus om några veckor, och ett hjärta som slår!

vi kommer att ta nya tag efter en liten paus. längtan efter pluset är väldigt stort
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 10:58:05 följande:
    jenads: Har du varit i kontakt med kliniken angående att starta nytt försök? Tänkte ni försöka hinna innan sommaren?

daduck: Det låter ju lite lurigt att du haft mensvärk så pass länge. Brukar du ha så innan mens i vanliga fall?

Läste artikeln i Norrbottens Kuriren idag. Jättebra att dom också tar upp frågan, den behöver lyftas! Ni är verkligen modiga som ställer upp på detta, själv hade jag aldrig vågat.. Skäms All credit till er! {#emotions_dlg.flower}

Mirage: Då kommer kallelsen säkert snart. Måste kännas jätteskönt att få göra operationen och få svar på om det finns någonting som kan vara hinder för en graviditet. Jo tack, jag mår bara bra än så länge! Solig

Lappgeten: Det var ju ändå en hel del djur tycker jag! Vad mysigt med egen gård.. hoppas du får uppfylla din dröm med att utöka och jobba mer hemma.

Jobbigt med så mycket biverkningar av sprayen.. Rynkar på näsan Om jag kan säga något positivt så är det att många mår väldigt mycket bättre när dom börjar med sprutorna och halverar dosen nässpray, så hoppas att det blir bättre för dig snart. Synd att påsken kom i vägen och förlängde spraytiden.
    vi kommer nog att göra ett nytt försök efter sommaren
Svar på tråden IVF Umeå