• barreliten

IVF Umeå

Nektar skrev 2012-12-11 10:33:06 följande:
    Barreliten: Vilken vecka är du i nu? Hur mår du?                
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite.

Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!!

EEJ: grattis till pluset!!!

Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!! Hjärta
  • barreliten

[quote=67904333][quote-nick]Nektar skrev 2012-12-11 13:15:42 följande:[/quote-nick]

barreliten skrev 2012-12-11 11:07:03 följande:
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon. Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite. Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!! EEJ: grattis till pluset!!! Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!!
    Ok, redan v 9! Förstår att det är med spänd förväntan ni inväntar UL! Vet era släktingar om att du är gravid? Några vet det men inte alla, tänkte berätta för fler efter UL
  • barreliten

EEJ: mitt UL blir i vecka 10 och det gör jag hos min läkare i Härnösand. Men jag tror att det är lite sent för när jag pratade med Umeå och berättade om mitt plus så sa dom att dom brukar göra det tidigare :)

• barreliten

Jag fick Fragmin nu när jag var ÖS, har tagit dom sprutorna i 4 veckor. Undra om dom har samma effekt som Trombyl?

• barreliten

Nektar: Jag fick Fragmin när jag låg inne för ÖS, tydligen så riskerar man blodproppar då. Jag skulle bara ta sprutorna en månad så nu har jag slutat.

• barreliten

A79: Grattis till den lille gossen!! Så härligt att höra att tråden fått en bäbis, fler sånna vill vi ha ;)

• barreliten

Idag är ingen bra dag :( Har haft ont i magen hela dagen. Imorse kändes det som mensvärk men nu känns det mer som att jag har vart kissnödig för länge så magen gör ont. Går in i v.10 idag och har inte haft så här tidigare. Har bara haft lite små ont som har släppt efter nån minut.
    Vi ska på ultraljud imorgon och jag börjar bli lite nervös... Tänk om nått är fel :(

Någon av er andra som har känt av nått sånt här? Kan det vara växtvärk?

• barreliten

Tack för era svar! Känns lite bättre när andra upplevt det också. Då kanske det bara är vanlig växtvärk :)

• barreliten
    Nektar skrev 2012-12-19 20:51:09 följande:
    Efter alla era plus kunde jag inte hålla mig längre. Hade ÄP den 7/12 och satte tillbaka en jättefin blasto den 12/12. Tycker mig ha mått illa de två senaste dagarna till och från. Men det kan väl ha varit andra orsaker också (pravidel kanske?). Hur som visade testet bara 1 streck. Är lite osäker på om testet kan ha tagit skada av att ligga ute i brevlådan i grov kyla, men då hade det väl inte visat något streck alls om det varit trasigt?
    Har även molvärk till och från runt blygdbenet. Var nästan övertygad om att det skulle bli ett plus, men icke...! Tror ni att det kan vara för tidigt? Svårt att säga förstås. Bara rikta in sig på att det blir FET i februari eller nått. Vi fick brev i veckan att det blev 7 st infrysta blastisar. Men det tunga är förstås att ingen verkade vara lika fin kvalla på som den vi satte in plus de lägre chanserna att lyckas vid FET. 
    Denna vecka har inte varit rolig, fick även nej från jobbet jag sökt och var mycket nära att få. MEN nu får jag ju mer tid på mig att skaffa en inkomst samt jobb innan jag blivit gravid...arbetslös för första gången med start efter nyår, då lär man ju inte fundera alls på denna resa med all den lediga tiden det innebär...    
    Jag tror att det kan vara för tidigt att testa! Ge inte upp hoppet än. 7 dagar är väldigt kort tid, man ska väll minst vänta 14 innan man kan se nått. 
    Jag håller tummarna för dig!  

Själv är jag så sjukt nervös, ska  på VUL idag och titta om det är nån lite där inne.
  • barreliten

Just nu är jag så otroligt lycklig!
    Vi har just fått se vår lilla lilla ärta. Den låg så glatt och sprattlade med armarna där inne. Allt såg jätte bra ut :)

• barreliten
    Lägger till Bf på mig :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)   

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) Bf 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin  14e december
  • barreliten

Hej alla fina kämpare!
    I onsdags var vi på rutin UL och fick se vår lilla skatt full i liv och rörelse, en helt overklig känsla och jag har tittat på bilderna flera flera gånger och försöker ta in att det är vårt barn. Att vi lyckats!!
    Jag håller mina tummar så hårt för alla ni som kämpar och önskar er all lycka som finns.
    Stora kramar!!

Svar på tråden IVF Umeå