• BK1986

IVF Umeå

Sådärja! Nu är ett extra UL bokat på Norrlandskliniken på torsdag. Då är vi i 6+3. Känns mycket skönt då jag till och med drömde inatt att jag olovligen använde en UL-apparat som en läkare hade lämnat. Hade fullt sjå med att försöka göra bilden klarare samtidigt som jag höll ULgrejen mot magen. Förstod inte hur apparaten fungerade och fick ge upp. Man håller väl på bli galen helt enkelt. ;)

• BK1986

Micro: Så blir det nog. Vi har två timmar enkelväg så vi tänker kanske IKEA. :)

• BK1986

God morgon! UL gick bra. En 5 mm lång klump med ett litet hjärta som blinkade. Läkaren sa 6+1 men jag tyckte att han mätte lite dåligt så jag tror att 6+3 stämmer. ;)

• BK1986

Lillainorr: Har själv inte provat göra FET så jag vet inte egentligen. Men jag tänker om det är 14 dagar det är 14 dagar man ska vänta efter ÄP så borde väl 14 dagar räcka alla gånger för FET?

• BK1986

Micro: Det tror jag. Det ska ju vara bra att träna även under graviditeten. Men har man inte tränat innan tror jag att man ska ta det försiktigt.

• BK1986

Hej på er! Hur går det och hur mår ni?

Här har jag haft en blödning natten mot igår. Stor som en femkrona med färskt blod och efterföljande bruna flytningar. Igår fick jag inte komma in på koll då jag ringde kvinnokliniken. Idag hade jag dock fortfarande rosa flytningar och ont på vänstra sidan av magen så vi fick komma in.

På UL fick vi se en liten knodd med fina hjärtslag som såg ut att ha det hur bra som helst. <3 Den var 11,6 mm och prick rätt storlek (7+3). Oj vad vi grät. :)

• BK1986

Virrvarr: Jo. Vi har gjort tre försök. Första vanlig IVF med ET. Andra ICSI men inget befruktat. Tredje PISCI, 4 befruktade och ET. Själv då?

Micro: Skönt att kunna vila! Låter som en dröm i mina öron. :) Härligt att du får må bra i övrigt. Vilken vecka är du i nu?

• BK1986
    Virrvarr skrev 2016-07-28 20:04:43 följande:

BK1986: Vi har gjort 2 fulla icsi försök. Första försöket blev 1 ET och 4 FET (alla blastocyster) Andra försöker blev en ET och 2 FET. (Alla blastocyster) så 8 återföringar på 2 år. vi har testat prednisolon, trombyl, innohep och embryo glue. Vi har manlig orsak ( få spermier) har testat både naturlig och stimulerat fet. Vi har aldrig fått ett endaste plus. Har något varit i liknande situation? Hur länge ska man orka?

Oj! Det låter ändå som att ni fått bra resultat med antalet ägg och befruktningen.

Vår första IVF blev bara ett befruktat och det tog inte. Efter andra försöket då inte ett enda blev befruktat trots ICSI bröt jag ihop. Det kändes som att vi var helt utan hopp och att det aldrig skulle gå. Vi har aldrig fått något till frysen heller även om 4 blev befruktade nu sist. Så det känns som en ren lyckträff att denna lilla krabat fastnade och är kvar än så länge.

Det är hårt och man vill så gärna ha svar på varför och hur och när. Det är tungt. Har ni haft någon paus eller uppehåll i IVF:andet?
  • BK1986

drömmer om ett barn: Ja det var mycket skönt. :) Läkaren sa ingenting om blödningen. Hon konstaterade bara att allt såg fint ut med liten och att jag fortfarande hade lite vätska kvar i buken sedan överstimuleringen. Hon sa inget om någon cysta heller så jag antar att den är borta.

Har hittills sedan behandlingsstart hunnit gå upp 8 kg och nu ner 5 igen. :D

Vad spännande med RUL! Har ni tänkt kolla kön? :)

Svar på tråden IVF Umeå