• Pitebo

IVF Umeå

FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 19:56:59 följande:

Hej är ny på FL.

Skönt se en tråd med goda resultat från Umeå. Vi gjorde vårt första besök idag och slutet av januari börjar vi vår första försök.

Vill bara kolla med er hur de sa till er. Jag ska börja med gonal-f enligt mitt papper och sen lägga till orgalutran. Dock finns de två olika datum för orgalutran alltingen dag 4 eller dag 5... Hur gjorde ni? Ska dubbelkolla med dem närmare men tänkte se hur ni gjorde.

Hade bemfola så kan inte råda dej. Men någon annan kanske kan.

Lycka till nu, ni har en spännande och stundvis tuff tid framför er!
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-02 20:43:08 följande:

Du kanske har skrivit det men vilka sprutor och vaginal tabletter använde du?

Oj, minns inte riktigt. Vart ju bara en omgång för oss. Men tror det var bemfola, orgalutran och typ lutinus.

Vad ägglossningsprutan heter minns jag då tyvärr inte.
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-02 20:43:08 följande:

Du kanske har skrivit det men vilka sprutor och vaginal tabletter använde du?

Ovitrelle vara det! Hade inte så dåligt minne, bara jag fick tänka till ordentligt. Haha!

Fick även trombyl.
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-03 13:55:11 följande:

Aha jag har gonal f, orgalutran, Ovitrelle  samt lutinus. 

Hur länge blev du ordinerad ta lutinus? 

Inne på sprutdag 4 och går runt med världens huvudvärk. skönt ha helgen ledigt i alla fall och bara ta det lugnt och ligga på soffan. 

Tror jag tog iaf fram till testdagen. Minns faktiskt inte
  • Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-04 22:03:00 följande:

Okej. Jag hoppas vi har samma tur som ni att de lyckas på första försöket!!

Ja, jag ska hålla tummarna för er!
  • Pitebo

Hur går det för er allihopa?

Här börjar det närma sej, vecka 39 på lördag! Lite nervös börjar man ju vara..... Ihhhh!

• Pitebo

Nu är hon här! Med buller och bång (ja mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon i går natt!

Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig.

• Pitebo
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-08 13:04:02 följande:

Åh grattis!! Gud så kul höra!

Tack! Det sjuka nu är att när jag tänker efter hur vi slet med missfall efter missfall, innan det vart IVF och det fungerade direkt, är att det är så självklart. Ja allt är så självklart nu, alla missfall. Allt blod och smärta i kropp och hjärta. Så självklart för att det var just hon som skulle komma till oss. Hade dessa missfall blivit till bebisar hade JUST HON kanske aldrig blivit till. Så självklart, som sagt. <3
  • Pitebo
    LottaU skrev 2018-11-05 16:08:39 följande:

Är det nån här som gör ivf nu?

Vi skall köra igång syskonförsök med sprutstart då mensen kommer om en vecka eller 2.

Vore kul att höra hur det är med andra som också är igång ungefär samtidigt!

Åh vad roligt! Avundas er, "längtar" med skräckblandad förtjusning tills tiden är inne för oss igen.

Vår dotter blir ett till våren så då tänkte vi tina upp en till liten eskimå. Vi har nio blastisar i frysen så hoppas att vi inte behöver göra ett helt protokoll någonsin igen. Köra ni hela baletten, eller har ni ngt embryo att tina?
Svar på tråden IVF Umeå