• jennyz

IVF Umeå

Dipsy: tänk om det är tvillingar-extra mycket symtom... ð???

• jennyz

Jag testade ung RD 13 sist tror jag, huvudsaken att du väntat så länge att ovitrellen kommit ur kroppen så du slipper felaktigt plus...men det har den ju gjort för dig... Sedan beror det lite på hur du kan ta ett ev minus nu, det är ju inte definitivt ännu, det kan ju vara för tidigt ännu, så om du testar och får minus-ge inte upp!! (Jag testade minus RD 16-17 vid min första graviditet, efter en timme kunde jag urskilja ett streck till, men så länge ska man ju inte vänta.så jag var säker på att det var kört, testade på TD som var RD 21, och då var det plus, och slutade med vår första dotter... Kunde ändå inte låta bli att tjuvtesta andra gången, men då med clearblue digitalt test...(kände mig gravid då...)
    Håller tummarna stenhårt!!!!!!!!

• jennyz

Men ge inte upp, det är ju väldigt tidigt än!!! Prova igen om några dagar, håller fortfarande tummarna för dig!!!

• jennyz

Nej vad tråkigt Dipsy!!! Jag vet inte vad pred är...
    Jag testade tell en gång men lyckades bara med solensten, så det kan vara olika... Men om det känns bättre för dig så tycker jag att du ska be att få prova en annan, tänk på dig själv! Men solensten har riktigt mycket erfarenhet så jag tror inte att han är fel val heller... ð???

• jennyz

IVF är över för vår del, vi har lyckats få två döttrar och det är vi nöjda med dessutom var de tvungna att operera bort min livmoder vid senaste förlossningen så det är rätt kört nu... Har dock svårt att släppa dessa forum eftersom det varit så stor del av mitt liv...

• jennyz

Ja, moderkakan hade vuxit in i livmodern så jag slutade aldrig blöda efter de tagit ut min dotter... (Planerat snitt eftersom de på RUL och flera efterföljande ul sett att moderkakan låg i vägen för en naturlig förlossning...), jag blödde totalt nio liter, var vaken rätt länge men var helt lugn eftersom läkarna var så lugna och pratade med mig hela tiden, sedan sövde de mig... Men vi hade redan bestämt oss att det inte skulle bli fler barn, så det var inte så hemskt, men mörbultad var man ju ett tag.. ð???

• jennyz

Ja jag fick blod samtidigt, kroppen har ung 4,5 liter blod så jag bytte två ggr kan man säga... Det som var drygt var att man blir knappt sjukskriven ändå, jag var på sjukhuset 6 dagar, varav IVA 2 dagar, sängliggandes totalt nästan 5 dagar sedan plågade jag mig upp för att få komma hem, jag blev sjukskriven 2,5 vecka, sedan skulle jag fixa allt med bebis och storasyster själv, tur jag hade en sambo som kunde flexa lite!

Nej vi är nöjda med barn nu, har alltid velat ha två barn...samtidigt som jag när jag ser små bebisar tänker lite annorlunda, och jag saknar att vara gravid, det var så häftigt att känna sparkarna i magen, men jag är för evigt tacksam att jag fått uppleva det, hoppas att alla här får uppleva det! Vi är inte unga heller, jag 38 och sambon 43, så blir det när man väntar med att skaffa barn tills man skaffat jobb och hus och renoverat hus, för att sedan inse att det inte var lätt att skaffa barn!

• jennyz

Ja många tror ju att när man väl bestämt sig för att skaffa barn går det fort... Vi gjorde första IVF januari 2008, jag tycker det är länge, känns som IVF tagit mina tankar hela livet, men det är ju "bara" 5 år till vårt andra barn kom, nu ser jag denna tid som något som stärkt mig, och lärt mig uppskatta allt lite mer än tidigare... Kanske därför jag var så lugn sista snittet, läkarna har sagt att jag varit den lugnaste patienten de haft typ, att de förväntat sig helt andra reaktioner, men det enda jag kunde tänka på var dottern och de sa att hon mådde bra, och jag fick se henne en kort stund, så allt annat kändes oviktigt...
    Hoppas verkligen att ni lyckas snart!!!

• jennyz

När vi gjorde IVF för några år sedan frös de in tidigare, men de ändrade det... Vi gjorde många fet, de var tydligen fina efter upptining, men plussade bara på färska försök...kändes hopplöst i slutet med Fet...
    Vi fick alltid höra kvalitén innan återföring, rätt detaljerat av lab personalen, spännande varje gång, vid fet berättade de om embryot tappat någon cell vid upptining.

Svar på tråden IVF Umeå