• Ivf-ulrika

IVF Umeå

PetiteCherie skrev 2017-02-22 17:25:28 följande:

Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!

Har varit på många kontroller sen jag började blöda den 10 februari.

Men i torsdags konstaterades missfallet.
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-06 14:33:39 följande:

Nu har vi ett fint embryo i min uterus. Underbart! Vi får veta efter helgen om det blir några till frysen. Nu rubbar man då alltså. Härlig känsla! :)

Grattis i fick med tillbaka en liten i går 14:00:) nu håller vi tummarna!
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-09 17:50:02 följande:

Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3

2 är ju bra! Jag hade bara två blåsor Men de innehöll bara ett ägg som blev befruktat och insatt!
  • Ivf-ulrika

Hej på er.

Vill bara meddela att vi har fått ett plus! Fick ett svagt pluss rd 5 precis som förra gången! Detta test är från i dag rd8.

Hoppas hoppas hoppas vi slipper missfall den här gången!

• Ivf-ulrika
    LottaU skrev 2017-04-14 16:21:18 följande:

Åh, vad härligt!

Supergrattis!!

Detta känns som ett mirakel vi fick ju bara ut ett ägg och det blev så här bra! Är så evigt tacksam och extremt ödmjuk inför framtiden!
  • Ivf-ulrika
    LottaU skrev 2017-04-14 17:40:57 följande:

Det var ju ett guldägg. Håller tummarna att det går hela vägen!

Vi fick två ägg som befruktades och det som inte stoppades in i mig överlevde inte. Har också testat positivt och känner ganska liknande sån enorm tacksamhet och ödmjukhet inför vad som väntar. Det är svårt att tro att det är sant. <3

Grattis ja då hade ju ni med ett guldägg! Vårt förra försök slutade i missfall vecka 6 så kommer inte känna riktig lycka än..det kommer nog dröja innan man vågar lita på att detta lilla liv är här för att stanna! Vilken vecka är du i nu?
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-14 22:16:46 följande:

Åh stort stort grattis!!!

Tack.Hur går det för dig har du vågat testa än?
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-15 17:28:40 följande:

Vad härligt det måste kännas

Nej inget test här ännu. Tänkte vänta till mensen kommer eller till testdagen. Är så rädd för besvikelse. :/

Förstår dig! Hoppas hoppas den lille har fastnat! Hur känner du dig i dag?
  • Ivf-ulrika
    LottaU skrev 2017-04-16 21:53:45 följande:

:) tack!

Vi har också alldeles nyligen testat positivt. Är på rd13. Håller tummarna för att de stannar hos oss båda hela vägen! Så himla kul att vi är så nära varandra i tid.

När har du "riktig" testdag? Vi har nu på fredag, den 21:a.

Detta är första gången jag testar positivt efter år av försök, testar varannan dag nu - bara för att det kanske känns mer på riktigt snart. :D

Jag har testdag en 25. Har idag nerverna utanpå kroppen då jag igår fick två starka hugg i livmodern och en blödning efter det. I dag är det bara lite rester va brunt blod som kommer men är livrädd för att nytt missfall.
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 21:31:49 följande:

Någon som vet hur man gör vid misslyckad ivf? Går man vidare kommande cykel med att Tina upp och försöka sätta tillbaka ett upptinat? Eller hur gör man?

Tråkigt att det inte gick vägen en här gången!

Hoppas en liten eskimå fastnar bättre!
  • Ivf-ulrika
    Virrvarr skrev 2017-04-25 15:58:24 följande:

LottaU: Grattis till plusset :)

Jag hade testdag den 17 april som var plus. Men jag får ingen tid för UL för de säger att det inte finns några tider... konstigt då du verkar ha fått som hade testdag flera dagar efter mig..

Samma för mig fick ingen tid heller. Å jag skulle få vul 3 veckor efter testdag en. Så runt 15 maj skulle jag fått tid om de hade haft någon
  • Ivf-ulrika
    Norris skrev 2017-04-26 08:40:17 följande:

Gör alla ni era ultraljud på kliniken?

Jag gör på kvinnokliniken i pite så jag får alltid tid på en gång

Ja då jag bor i Umeå är det ju kliniken som gäller!
  • Ivf-ulrika
    Norris skrev 2017-04-26 08:49:04 följande:

Ja just de. Bor man där så blir det ju där såklart. :)

Ibland e man lite trögtänkt... ;)

Konstigt då att ni inte får tider i turordning

Ja mycket konstigt å i dåligt att vissa får tid 2 veckor efter testdag och andra 3. Ringde kliniken nu på morgonen å begärde en tid så den 18 maj är det vår tur.
  • Ivf-ulrika
    Virrvarr skrev 2017-04-26 08:29:31 följande:

Ja, jag skulle ha fått tid vecka 19 enligt sköterskan. Konstigt att andra fått tider den veckan som plussade senare.

. Jag fick min tid i dag när jag ringde och den 18/5 vecka 20 ska vi dit.
  • Ivf-ulrika
    Norris skrev 2017-04-26 11:27:36 följande:

Så bra :)

Vilken vecka kommer du vara i då?

JA blir det n det nog vecka 9 om jag räknat rätt.
  • Ivf-ulrika

Hej tjejer ni vet ju hur man fungerar man oroar sig för allt som sker i kroppen!

Jag är i vecka 5+1 i dag och slutade med crinone i måndags.

Fram tills i går hade jag spänningar i brösten och de är ömma.

Men i dag är spänningarna borta och nu år brösten bara ömma!

Hur känner ni andra nu som plussat?

Å tror ni progrestoronet kan ha gjort att brösten lixom spände och ilade!

Förutom brösten känner jag inte så mycket kissar kanske lite mer och är något tröttare på kvällen!

I morgon är det 5+2 samma dag som vi fick missfall efter vårt förra försök i februari känner mig jätte orolig att samma sak ska ske nu!

Sen får man ju inte gehör från kliniken när man berättar om sin oro heller.

• Ivf-ulrika

Hej hur går det för er?

Själv har jag hunnit till 6+5 och fick en läkartid nu i veckan då jag får så fruktansvärt ont i livmodern till och ifrån.

Hon kunde inte hitta något galet men hon hittade ett litet mirakel med ett pickande hjärta!

Att få,se den lille va fantastiskt och nu känns det verkligen på riktigt att man är gravid.

Svar på tråden IVF Umeå