IVF Umeå
Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!
Men i torsdags konstaterades missfallet.
Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!
Nu har vi ett fint embryo i min uterus. Underbart! Vi får veta efter helgen om det blir några till frysen. Nu rubbar man då alltså. Härlig känsla! :)
Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3
Hej på er.
Vill bara meddela att vi har fått ett plus! Fick ett svagt pluss rd 5 precis som förra gången! Detta test är från i dag rd8.
Hoppas hoppas hoppas vi slipper missfall den här gången!

Åh, vad härligt!
Supergrattis!!
Det var ju ett guldägg. Håller tummarna att det går hela vägen!
Vi fick två ägg som befruktades och det som inte stoppades in i mig överlevde inte. Har också testat positivt och känner ganska liknande sån enorm tacksamhet och ödmjukhet inför vad som väntar. Det är svårt att tro att det är sant. <3
Åh stort stort grattis!!!
Vad härligt det måste kännas
Nej inget test här ännu. Tänkte vänta till mensen kommer eller till testdagen. Är så rädd för besvikelse. :/
:) tack!
Vi har också alldeles nyligen testat positivt. Är på rd13. Håller tummarna för att de stannar hos oss båda hela vägen! Så himla kul att vi är så nära varandra i tid.
När har du "riktig" testdag? Vi har nu på fredag, den 21:a.
Detta är första gången jag testar positivt efter år av försök, testar varannan dag nu - bara för att det kanske känns mer på riktigt snart. :D
Någon som vet hur man gör vid misslyckad ivf? Går man vidare kommande cykel med att Tina upp och försöka sätta tillbaka ett upptinat? Eller hur gör man?
LottaU: Grattis till plusset :)
Jag hade testdag den 17 april som var plus. Men jag får ingen tid för UL för de säger att det inte finns några tider... konstigt då du verkar ha fått som hade testdag flera dagar efter mig..
Gör alla ni era ultraljud på kliniken?
Jag gör på kvinnokliniken i pite så jag får alltid tid på en gång
Ja just de. Bor man där så blir det ju där såklart. :)
Ibland e man lite trögtänkt... ;)
Konstigt då att ni inte får tider i turordning
Ja, jag skulle ha fått tid vecka 19 enligt sköterskan. Konstigt att andra fått tider den veckan som plussade senare.
Så bra :)
Vilken vecka kommer du vara i då?
Hej tjejer ni vet ju hur man fungerar man oroar sig för allt som sker i kroppen!
Jag är i vecka 5+1 i dag och slutade med crinone i måndags.
Fram tills i går hade jag spänningar i brösten och de är ömma.
Men i dag är spänningarna borta och nu år brösten bara ömma!
Hur känner ni andra nu som plussat?
Å tror ni progrestoronet kan ha gjort att brösten lixom spände och ilade!
Förutom brösten känner jag inte så mycket kissar kanske lite mer och är något tröttare på kvällen!
I morgon är det 5+2 samma dag som vi fick missfall efter vårt förra försök i februari känner mig jätte orolig att samma sak ska ske nu!
Sen får man ju inte gehör från kliniken när man berättar om sin oro heller.
Hej hur går det för er?
Själv har jag hunnit till 6+5 och fick en läkartid nu i veckan då jag får så fruktansvärt ont i livmodern till och ifrån.
Hon kunde inte hitta något galet men hon hittade ett litet mirakel med ett pickande hjärta!
Att få,se den lille va fantastiskt och nu känns det verkligen på riktigt att man är gravid.