IVF Umeå
Jenads och Äppelkaka: Hur gick era planerade återföringar idag? Så spännande om fler kan hamna under ruvarlistan!LongingForAChild: Åh, vad fantastiskt att hoppet lever! Vi får alla hålla tummarna för att plåsterna fungerar på kort tid!
VackerBlomma: Jag fick hem brev om hur många de fryst in samt om de låg separat eller tillsammans med ett annat embryo. Alla mina 7 blastisar låg seperat.
Äralltupptaget: Ja, Provera äter man om mensen inte behagar dyka upp. Om man inte gör IVF äts den ofta av PCO-are som sällan får egen mens för att man ska "blöda av". Inte bra om slemhinnan blir för tjock i det fallet för det kan tydligen leda till ökade chanser för livmoderhalscancer. Men vid IVF är det alltså bara för att komma igång och vara i rätt fas vid behandlingsstart.
Jag är övertygad om att jag är en person med tunna slemhinnor, har sällan rikliga menstruationer. Hoppas mycket på Femanesten nu inför FET. Någon som har koll på om man äter liknande ämnen (östrogen va?) i samband med ET? Alltså via sprutorna eller så...tror nämligen att min slemhinna då var i minsta laget ca 7-8 mm och vore ju toppen om det blev så "bra" utan medicinering sist så man kan hoppas på mer nu!