• LottaU

IVF Umeå

Virrvarr skrev 2017-04-25 18:30:25 följande:

Mailade igen nu så får vi se om jag får en tid :)
    Är ju så nyfiken

Har du hört någonting? Verkar ju så himla märkligt att vissa får tid med inte alla. 
    Hoppas du får tid snart!
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 10:00:42 följande:
    Ja mycket konstigt å i dåligt att vissa får tid 2 veckor efter testdag och andra 3. Ringde kliniken nu på morgonen å begärde en tid så den 18 maj är det vår tur.
    Mycket märkligt är det, så bra att du fått dig en tid nu! <3
  • LottaU

Det verkar vara tryck på ul-tiderna. De ringde mig nyss och bokade om min tid. Så himla drygt att måsta vänta en vecka till då en varit inställd på en tid. :/

• LottaU
    Virrvarr skrev 2017-04-26 15:17:24 följande:
    När hade du fått tid först?
    Jag hade tid den 10:e och fick flyttat till den 18:e.
  • LottaU
    Norrlandskvinnan skrev 2017-06-05 20:43:36 följande:

Hej på er!

Vi har precis blivit uppsatta för IVF i umeå, hur länge fick ni vänta innan ni fick komma på första besöket? 

Hej!

Remissen skickades i början på februari, jag var i kontakt med kliniken direkt de bekräftat att de fått den och bad att få skrivas upp på listan för snabba tider efter återbud. I början på mars ringde de om att de hade en tid två dagar senare - som vi så klart tog. Två veckor senare började vi med det korta protokollet och i mitten av april fick vi vårat efterlängtade plus efter tre år av försök hemma. Fortfarande overkligt.

Vi har tur att bo i Umeå och kan komma med ganska kort varsel - kan ni också det så tipsar jag er om att skrivas upp på listan!

Jag vet att det inte alltid går så här smidigt, men ibland behövs solskenshistorier. Håller tummarna för att ni får en tid så snart som möjligt! <3
  • LottaU
    Kv89 skrev 2017-06-05 23:29:03 följande:

Vi fick remiss skickad i slutet på feb i år, fick komma på första mötet i början på april (mejlade dom ett par ggr å tjatade lite haha), började det långa protokollet i slutet på april och nu på onsdag är det dax för äggplock för oss. Såå nervös! Är äggplocket verkligen såå hemskt ni som gjort det? Har aldrig någonsin provat morgon eller liknande heller, jobbat som ssk så jag vet ju hur man kan må på det men som sagt aldrig tagit något starkare än alvedon. Så jäkla nervös!

Hade också läst alla skräckisar om äggplock och var himla nervös! Kombinationen av lugnande och morfin gjorde mig ganska ordentligt borta, minns inte mer än precis i början. De märkte kanske av min nervositet och gav mig mycket, jag behövde iaf inte be om någonting. :) Då vi kom hem efter någon timme sov jag ända till kvällen då jag gick på en spelning för det var Umeå Open. Kändes halvsmart såhär i efterhand. Men nästa dag var jag pigg igen. :)

Mitt tips är att säga att du är nervös och att du vill ha all medicinering de erbjuder (förutsatt att det är så du känner). Det kommer gå hur bra som helst! Håller tummarna för att de plockar ut alldeles lagom många toppenägg som blir fint befruktade och växer bra! <3
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-06-25 21:13:28 följande:

Har plussat svagt idag på ruvardag åtta med eftermiddagsurin, var så ivrig! Haha!

Ska testa om nån dag igen. Har TD den 6/6 egentligen.

Wow. Grattis på dig! Så himla skoj.

Håller tummarna att den lill* stannar och mår bra i 9 månader. :)
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-06-26 23:45:45 följande:

Tack snälla! Testade starkare idag så hoppas verkligen att detta slutar väl nu!

Hur går det för dig, känner du av någonting? Visst var det nu i veckan du hade den "officiella" testdagen? Håller fortsatt tummarna! <3
  • LottaU
    Kv89 skrev 2017-07-02 20:34:48 följande:

Till pitebo! Stort grattis till ert plus.

För oss gick det inte vägen denna gång därav frånvaron härifrån. Varit så nere. Usch!

Men nya tag i aug då vi gör en frysåterföring. Hoppas på bättre lycka då. Nån som vet om det är större chans att lyckas vid ett FT under normal cykel?

Så himla trist att det inte ville sig. :(

Har aldrig gjort FET, men vet att läkaren sa på vårat uppstart-möte att de har ungefär lika stor andel lyckade återföringar med frysta och färska! Vet inte om han pratade utifrån vår åldersgrupp eller generellt (är 36, så kanske räknas som lite äldre).

Njut ordentligt av sommaren med rosevin och annat gott, så hoppas vi att det är erat guldembryo som finns i frysen! <3
  • LottaU
    Norrlandskvinnan skrev 2017-07-03 19:19:50 följande:

Har precis fått en bekräftelse från IVF kliniken att de har tagit emot vår remiss! Jippie.. =) Min nästa fråga till er, är det någon av er som har fortsatt att ta letrozol i väntan på att få komma till umeå? 

Har aldrig använt letrozol, hoppas någon annan kan uttala sig om det.

Grattis till bekräftelsen! Hoppas ni får en tid att komma igång snart! Vi bor i Umeå och skrev upp oss på en lista för kort varsel, dvs att vi kunde ta tider som kom från sena avbokningar. Det är ett hett tips, om ni har möjligheten och vill komma igång fort. Vi fick vår första tid ca en månad efter att de tog emot remissen. :)
Svar på tråden IVF Umeå