IVF Umeå
FaithHopeLove: Hur var det, fick du några ägg till frysen? Sitter och funderar på om du skulle göra ET eller FET denna gång.annalotta: När beräknas din mens komma? Man bara väntar och väntar på den nu.. Är du laddad inför en ny omgång?
Hur har det gått hittills? Det verkar inte ovanligt att man sprutar med höga doser. Tyckte jag hade jättelåg dos men är ju rätt liten av mig så det kanske var bra att jag inte tog mer, även om jag hade önskat att det blev fler ägg såhär i efterhand. Men hellre det än att bli överstimulerad. Lycka till på ditt VUL imorgon, hoppas det finns många fina ägg! 
Tog du blodprov igår eller är det nästa onsdag?
Har alIt gått bra? inte länge kvar till äggplock, tiden går otroligt snabbt när man väl börjat spruta tycker jag.
Hur har du mått av provera-dubbelkuren? Skönt att höra att det gick bra med premiärsprutan igår trots paniken. Nej, det gör ju inte ont men känns fruktansvärt obehagligt första gången. Från och med nu kommer det gå mycket lättare!
Jag desinficerade inte själva sprutan utan endast magen med spritlösning innan sticket.
Första sprutan gick bra även för dig läste jag, finfint! Du behöver nog inte desinficera om du tar sprutan direkt efter dusch. Det kommer säkert gå jättebra att ta sprutan på jobbet. Är det puregon du använder?
Hur stora var dom?
Jag tjuvtestade vid vårt första IVF och fick plus men blödning dagen efter så nu väntar jag på att mensen ska komma så vi får göra FET.Precis, det är en bit kvar men du är på god väg!
Jag var sjukt nervös inför varje nytt steg i behandlingen och trodde aldrig jag skulle få genomföra nästa men det gick vägen även fast det inte gick vägen på slutet. Men skönt att ha gjort det en gång, nu vet man hur allt går till. Jag gjorde bara ett VUL, brukar man göra två?
Krångligt när det är röda dagar, dom ställer till det rätt mycket.
Dom kommer växa till sig under tiden du sprutar och sen kan det också komma fler. Jag hade fått en som växt till sig sedan VUL och ändå körde jag på med samma dos. Så mycket kan hända till nästa vecka. Vilken enorm tur att det fanns Puregon på apoteket! 

! Kan tänka mig att dagarna går långsamt nu.. Hur mår du annars?
Tror vid närmare eftertanke inte att jag släppte taget om huden heller.. måste man göra det? 

Det sa hon ingenting om. Gissar att jag får mer information när jag ringer och meddelar att mensen har kommit. Så kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga..
Har du fått utslag idag?
Har inte fått någon närmare information då jag inväntar mensen. Hon sa att jag ska ringa när den kommer och sen blir det att ringa när äl-testerna ger utslag. Fick inte veta mycket mer ingående än så.. gissar att dom berättar mer när jag ringer angående mensen.
Eftersom du ringde vid din förra FET borde väl samma sak gälla nu kan man tycka. Jag hade ringt om jag var i din situation, det kan iallafall inte skada! 
Betalar man privat är det ju extra noga att man inte missar något som hade kunnat förhindras genom blodprovet.

Vilket fantastiskt resultat! Hoppas att jag också en vacker dag får någon blasto, känns som att det är mycket större chans att lyckas med en sådan. Håller dock tummarna för att du inte behöver använda någon av dessa nu utan att det går vägen med färskförsöket. Inte länge kvar till testdag nu.. 

Fick du tag på labbet?