• Nektar

IVF Umeå

Emilotta: Spännande! Bäst att räkna med att gå över tiden så blir du glatt överraskad om så inte blir fallet!

Drömmer om ett barn: Jag höll tummarna hela förmiddagen för er - skönt att det gick så bra! Hur länge var ni kvar efter äggplocket? Jag har ju iofs problem efteråt med mycket smärta, kräktes osv så jag var kvar i några timmar men under den tiden fick jag veta på plats att 20 ägg av 28 blivit befruktade. Hur lång tid tar det egentligen tro? kanske lite olika...Fortsätter i varje fall att hålla tummarna att ni får minst 1 toppenägg! Vore ju kul om ni fick odla mer än 2 dagar också!

Äppelkaka: Känns som att ditt illamående kan ha att göra med att två stycken kan ha fäst ;)  
  • Nektar
    Jennyz: All eloge till dig - verkligen bra förklarat! Kom på att jag nog inte alls fick reda på antalet befruktade ägg direkt på kliniken. De ringde dagen efter. Men de sa att många var befruktade redan då i varje fall. Men, som jag sa, jag var kvar lite extra länge också tror jag pga ett jobbigt äggplock (de lämnade t.o.m. kvar ett helt gäng blåsor för att det blev för jobbigt att ta ut dem).

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower}  Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) BF 23/5 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF) BF 23/8
    * Norris (FET) BF 28 aug

Baby Födda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Nektar
    Kom på en lite akut fråga: Är det verkligen tänkt att man ska ta Femanest fram till ev graviditet eller missuppfattade jag kliniken som menade Lutinus? Lutinus vet jag att man ska ta så och även längre vid plus, men förstod det som jag skulle göra likadant med Femanesten...hur har ni andra gjort som gjort ett stimulerat fet? Ska börja med Lutinus imorgon bitti så tar gärna snabbt svar :)
  • Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-02-06 20:48:04 följande:
    Jennyz - åh vilken bra information du gav! Tack så jättemycket!!!
    En fråga bara om nålen i armen , får man den i armen eller på handen ?

Låter som att ÄP brukar vara på morgonen eftersom man inte får äta något annat än flytande ? eller ?
    Men om man får ÄP på en fredag , och så 2 dagar på det, det blir ju söndag.. gör dom insättning då eller får man vänta till måndag ? dvs stänger dom på helgen?
    Nålen sätts i armvecket.

Äggplocket görs i regel alltid på morgonen/förmiddagen. För att de ska hinna hålla koll på äggen antar jag! De har helt stängt på söndagar, men kan göra "akuta" återföringar på lördagar. De planerar annars i punkt och pricka så jag är osäker på om de lägger ÄP på fredagar? Men då blir det ju 3-dagars annars bara. Är väl ganska vanligt när jag tänker efter att man återför 2-3 dagars eller 5-6 dagars embryon.

• Nektar

Tack Snöflinga och Norris, då vet jag! Drygt med långvarigt pillerintag!

Äppelkaka skrev 2013-02-06 21:52:30 följande:
    drömmer om ett barn: Men vad skönt att höra att ni fått ut så många ägg! Det verkar som att ni har bättre flyt den här gången Glad Nu jäklar tar vi och gör dig på smällen! Gravid (ja alla andra också så klart). Jag tänker som så att jag väntar ett barn och inte ett missfall och skulle något gå fel så tar vi det då. Jag var så himla orolig när jag väntade sonen och nu känner jag att jag kan slappna av på ett annat sätt.

Nektar: Haha! Jo, tanken slog mig också för med sonen så kom illamåendet inte förrän i slutet av v 6. Vi får se om några veckor Glad Apropå lördagar och söndagar så är sonen insatt på en söndag  och förra försöket blev det ET på en lördag. Läkarna jobbar varannan helg med just återföringar.
    Haha sedär, så fel man kan ha. Man ska aldrig tro på vad som står i sådana här forum ;) Tyckte läkaren sa till mig nyss att dem inte gör något på söndagar - men kan ha tolkat det fel. Du får fråga dem helt enkelt Äralltupptaget.

• Nektar
    Petto 83 skrev 2013-02-06 22:02:52 följande:
    Blir spännande å se hur det ser ut på fredag då det vankas vul. Tror det var förmycket för min lilla hjärna i veckan men flunsan, festligheter och sprutstart med nytt preparat. Inte nog med att jag haft torsdag hela veckan så fick jag i går ett smärre utbrott för att vi missat flera sprutor för att det redan var "torsdag" men ikväll när jag skulle ladda sprutan så fick jag en känsla av att jag nog tagit för låg dos. I stället för 112,5 kan jag ha tagit 75 hmm vore ju typiskt om det var så och det blir förlite äggblåsor i stället Jaja vi får se på fredag helt enkelt...

Jag håller tummarna för dig! Men hänger inte riktigt med i din "torsdag hela veckan-tanke". Vad gäller imorgon torsdag? Kan du inte se på sprutan hur mycket det finns kvar? Näe, kanske svårt. Är väl därför man gärna ska skriva upp för varje dos hur mycket man tagit. Det gjorde inte jag...
  • Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-08 13:38:00 följande:
    Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.
    Grattis! Det lovar ju kanongott! Såå spännande att ni fick sätta tillbaka två st! Vardet erat önskemål eller var det på klinikens inrådan? Men varför inte chansa sätta in det som kommit längst i utvecklingen och odla något av de andra vidare?
    jennyz skrev 2013-02-08 13:55:40 följande:
    Grattis till lyckat resultat, nu ska det funka för er!!!!!!!!

Själv fick jag en stor slemgrej i trosan igen, ung 1cm i diameter... Men ingen antydan till blod i alla fall, kanske det bara är "det andra"... Tur att det inte är så länge till tisdag, kommer dock att ha rekordpuls då tror jag!!
    Tror säkert att det bara handlade om det som dem redan konstaterat borde komma ut av sig själv. Uppdatera genast på måndag! Vi knäpper fingrar och tår för ert lilla pyre!

Äppelkaka: Grattis till ytterligare positivt test och kul med officiellt BF-datum :) Är du inbokad på första UL:et ännu?

Jockelina: Vi har inte hört något från dig. Hoppas till tusen att det gått bra! Uppdatera gärna!

Kvinna 32: Kul att du är igång igen! Alltid segt att vänta!

Äralltupptaget: Känner inte igen dina symtom i samband med FET. Det jag yrade om gällande cellförändringar visade sig troligtvis var en polyp som bildats på slemhinnan (efter samtal med kvinnokliniken). Mycket troligt det har att göra med min bästa slemhinneproduktion någonsin och går säkerligen bort av sig självt. Jag håller tummarna att dina bekymmer går över snarast :)       

• Nektar
    Drömmer om ett barn: Okej, då förstår jag. Vet du hur det gick med det embryot nu? Hoppas alla tiders! Jag börjar känna mig påtagligt nervös, men relativt lugn ändå pga de 7 blastisarna! Det jag idag börjat nojja mig över är att jag gått och dragit på mig en rejäl förkylning. Det ska inte behöva spela någon roll va?

Emilotta: Känns som att du, rimligtvis, är mamma nu! Berätta berätta :)

Petto83: Vad bra! Kanske att det blir äggplock redan i slutet av veckan då? eller i början på nästa! Hur många blåsor var på G vid senaste vulet? 

• Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-11 17:00:54 följande:

Väntar med stor spänning på uppdateringar från fiffa, Mustikka och Emilotta. Förmodar att ni har fått era efterlängtade barn nu.. Drömmer

Snöflinga och VackerBlomma: Hur går det med ruvandet?

Freja150: Har du fått göra något nytt ultraljud?

Petto 83: Toppen att det såg bra ut på fredagens VUL! Glad Spännande att ni snart får besked om när det blir ÄP.

Nektar: Jag har inte fått höra något ännu, dom skulle odla vidare och sen får vi svar via brev.

Tråkigt med förkylning men tror inte att det ska vara någon fara. En del säger att det t.o.m är bra att vara förkyld för då siktar immunförsvaret in sig på att göra dig frisk istället för att eventuellt motarbeta embryot. Håller tummarna för dig imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Bra att du frågar efter mer info från alla! Du har så bra koll! Jag tänkte precis efterfråga nyheter från Mustikka som brukar skriva relativt frekvent!

Jo, jag har också hört (läs: läst i forum) att förkylning ska kunna vara "bra" i dessa sammanhang. Är det någon av er gravida som har den erfarenheten??  
  • Nektar
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida