• BK1986

IVF Umeå

Tack så mycket Micro och Kvinna32! <3

Micro: Har du testat något mer?

Fortsätter hålla tummarna för att allt får gå bra för er!

Kvinna32: Ja vi gjorde ju även ultraljud i 8+0 men det har ändå känts overkligt. Det kommer det nog fortsätta göra fram tills jag känner sparkar tror jag.

• BK1986
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-09 11:44:15 följande:

Så underbart:) vilken läkare hade du?

Alla behandlingar har Nils-Gunnar varit ansvarig för. Men plocket och återförandet gjorde Sofia denna gång. Är så obeskrivligt tacksam för att hon lät oss sätta tillbaka de två embryon som såg finast ut, annars kanske vi inte hade varit här idag. <3
  • BK1986
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-12 20:22:00 följande:

Hej

Vill bara uppdatera vad som hände mig dag:)

Känner mig glad men lång väg kvar innan man kan slappna av!

Stort grattis! :)
  • BK1986

Hej allihopa!

Kvinna32: Spännande! Håller tummarna för att allt går bra och att där finns en liten ärta med hjärta. <3

Här rullar det på. Är i vecka 15 och magen börjar växa lite smått. Vi har fått tid för RUL den 20/3 så bara tre veckor kvar! Känns helt sjukt. Mår bara bra och längtar verkligen tills jag börjar känna lillfisen. Det skulle kännas mycket lugnare. Nu känns det mest som att jag inbillar mig alltihopa.

Hur går det för alla er andra?

• BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-02-26 21:04:23 följande:

Oj så spännande med RUL. Är det första barnet för er? Gjort ivf flera ggr? Vad kul att det lyckats för er. Vi inväntar nästa mens och skall då köra igång. Första ivf och första barnet för oss.

Jo det är första barnet för oss. Känns helt overkligt att vi kommit oss såhär långt!

Vi har gjort 4 hela IVF:er och 3 återföringar. Det är en berg- och dalbana med IVF, och jag hoppas verkligen att det får gå vägen för er redan nu. Men kom bara ihåg att det är en behandling som kan behöva upprepas. Endast en tredjedel lyckas på första försöket.

Hur känns det inför starten? Vilka mediciner blir det för dig?
  • BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-02-27 22:36:09 följande:

Kan de kan jag tänka mig att det är en berg - och dalbana. Glad för er skull att ni äntligen lyckats!

Jag ska ta två sprutor, första sprutan gonalF och sedan tillägg med orgalutran på dag 5. Vet ej om det är korta eller långa protokollet.. dem sa aldrig vad det kallades. Vad har du tagit för Sprutor ?

Känns såklart skönt att få börja men samtidigt lite jobbigt. Hade inte trott att det skulle behöva bli ivf. Så de är jobbigt men samtidigt tänker jag att man äntligen får hjälp så det känns bra.

Då är det korta protokollet. Då börjar man med medicinerna i den egna cykeln. Vid långa protokollet får man först nedreglera kroppen med nässpray, och när den egna hormonproduktionen är avstängd sätter man igång med sprutorna. :)

Vi har haft Menopur alla gånger, men kört två korta och två långa protokoll.

Förstår precis hur du menar. Jag var jätteledsen när det blev klart att vi skulle IVF:a. Det är så många känslor som ska bearbetas och det är helt normalt att känna så. <3 På oss hittade de inga fel heller, så den där känslan av att allt är så orättvist är ständigt närvarande.

När får ni köra igång? :)
  • BK1986
    Kvinna32 skrev 2017-03-01 09:14:03 följande:

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

Åh! Grattis! <3
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-01 20:34:17 följande:

Här är det bara bra! Är i v21 (20+1). Gjorde rul förra fredagen som visade en sprattlig liten tjej :) min man blev så rörd att glädjetårar kom!

Känner sparkarna väldigt tydligt och jag blir lika chockad varje gång hon sparkar haha

Så mysigt! Grattis! <3 När började du känna sparkarna? :)
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-02 17:51:02 följande:

Har känt av och till sen v18 men nu känns det rejält där man har handen :)

Så härligt! Längtar så mycket tills vi är där. :) Hur mår du i övrigt?
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-03 16:51:00 följande:

Jag längtar såå himla mycket tills hon äntligen är här!

I övrigt mår jag bättre tack vare medicin från sjukhuset som gör att jag inte kräks, det händer bara ibland men jag kan jobba och ha ett fungerande liv :) Hur mår du? Känner du av den lilla?

Förstår det. :) Ah, du har ett sånt där jobbigt illamående som inte ger sig? :/

Jag mår toppen! Har bara någon slags ligamentsmärtor eller möjligen foglossning. Ska till BM på måndag och kolla så att allt är OK. :) Känner inget än, men det är bara vecka 16 än så det kommer väl.
Svar på tråden IVF Umeå