PetiteCherie skrev 2017-02-27 22:36:09 följande:
Kan de kan jag tänka mig att det är en berg - och dalbana. Glad för er skull att ni äntligen lyckats!
Jag ska ta två sprutor, första sprutan gonalF och sedan tillägg med orgalutran på dag 5. Vet ej om det är korta eller långa protokollet.. dem sa aldrig vad det kallades. Vad har du tagit för Sprutor ?
Känns såklart skönt att få börja men samtidigt lite jobbigt. Hade inte trott att det skulle behöva bli ivf. Så de är jobbigt men samtidigt tänker jag att man äntligen får hjälp så det känns bra.
Då är det korta protokollet. Då börjar man med medicinerna i den egna cykeln. Vid långa protokollet får man först nedreglera kroppen med nässpray, och när den egna hormonproduktionen är avstängd sätter man igång med sprutorna. :)
Vi har haft Menopur alla gånger, men kört två korta och två långa protokoll.
Förstår precis hur du menar. Jag var jätteledsen när det blev klart att vi skulle IVF:a. Det är så många känslor som ska bearbetas och det är helt normalt att känna så. <3 På oss hittade de inga fel heller, så den där känslan av att allt är så orättvist är ständigt närvarande.
När får ni köra igång? :)