• Coyote

ta pregotime enbart för att få tvillingar?

Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:15:24 följande:
    ja jag har barn innan!
    vad skulle komplikationen kunna vara?? :)
    Att du blir överstimulerad och till exempel släpper fem ägg på en gång och alla blir befruktade. Det är ju därför man står under noggrann kontroll när man får pergotime.
  • Coyote
    Anonym (förvirrad) skrev 2012-03-12 22:22:40 följande:
    Är inte det en tablett för att behandla depression?
    Eh jo? Så vitt jag vet så tillhör inte stimulerad ägglossning biverkningarna...
  • Coyote
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:48:36 följande:
    urs inte roliga bivärkningar..
    tror ni inte det finns någon form av "privat" läkare som man kan gå till??? 
    Det är klart det finns. Bara att googla och betala och se glad ut, om du hittar någon som är villig att hjälpa dig.
  • Coyote
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 22:54:32 följande:
    hmm.. får kolla upp de där ;)

ingen annan som vet något sätt som ska kunna ge tvillingar?? 
    Enäggstvillingar är ju typ av missbildning eller mutation. Tvåäggstvillingar kräver att man släpper två ägg vid ägglossning, du får väl googla huskurer om att stimulera ägglossning.
  • Coyote
    Anonym (twins) skrev 2012-03-12 23:01:27 följande:
    det var ju inte direkt kunskapen om tvåägg/enäggs tvillingar jag fråga om jag fråga om hur man skulle få nått av -.-
    Jo, men det var ett förtydligande. Enäggstvillingar kan du inte tvinga fram, eftersom det är en slumpmässig "missbildning". Tvåäggstvillingar kan du väl möjligen få till genom att stimulera ägglossningen på något vis. Var det något som var oklart? Dina kunskaper kring kroppen och läkemedel verkar inte vara jättehöga, så jag trodde inte att ett snabbt förtydligande skulle vara fel, tänkte att du skulle förstå meningen bakom...
  • Coyote
    fläta skrev 2012-03-13 07:21:11 följande:
    De återför inte två ägg på privata kliniker om det inte finns synnerliga skäl till att göra det. Till sådana skäl räknas hög ålder hos kvinnan och/eller många tidigare IVF-försök. 

Nu vet inte jag hur gammal TS är, men i övrigt är: "Ja vill så gärna ha tvillingar, ba fö att ja ha alltid önska mej de och de e så gölligt!" inget som privata kliniker skulle hjälpa till med. Också privata kliniker lyder under socialstyrelsens regler. Det går inte att gå in och beställa hur många barn man vill ha, bara för att man själv betalar för behandlingen. 
    Skulle tro att enda chansen för ts är att vända sig utomlands va?
Svar på tråden ta pregotime enbart för att få tvillingar?