• sca

beställt startkitet från mary kay.. hjälp?

Hejsan!
    I fredags så beställde jag startkitet  och ska börja sälja mary kays produkter.
    Jag har verkligen varit jätte förväntansfull och tycker de ska bli jätte roligt men känner att jag inte tagit reda på så mycket om det och fattar nada hur det fungerar med allt.
    Min "värvare" är på semester den här veckan så jag kan inte fråga henne.

Så någon som är fristående hudvårdkonsult som kan förklara lite hur man börjar, hur fungerar det med skatt?
    vad för produkter får man i startpaketet? och ska man bara sälja dessa?

• Svar på tråden beställt startkitet från mary kay.. hjälp?
  • misplacedname

Det var ju snällt av henne att bara lämna dig helt ensam med en massa frågor...

Vilket startpaket är det du har beställt?

• sca

Ja fast jag trodde att jag hade full koll på alllt men sen växte bara mer och mer frågor fram, har knappt kunnat sova på flera dagar för allt bara snurrar runt i huvudet :P
    Det billigaste, tänkte börja med det och se sen om jag ska utöka det lite :) 

• misplacedname

Jo, vet precis hur allt snurrade runt i början :)

Paketet för ca 4500? Så du beställde produkter samtidigt? Dessa är det tänkt att du ska sälja/använda själv. Själva "starterkitet" innehåller allt du behöver för att komma igång med att hålla klasser (både produkter (som du också kan använda själv...) och läsmaterial), bara detta kostar väl runt 1600 om jag inte minns fel.

• sca

Jag har bara beställt det för 1600 eftersom min ekonomi inte är den bästa just nu och tänkte starta med det.

Är du fristående hudvårdskonsult?
    Hur länge har du hållt på med det? 

• misplacedname

Ja, men jag är inte speciellt aktiv konsult. Vilket är synd för det är himla trevligt att komma ut och ha klasser, och måndagsmöten!

Har hållit på sedan i sep/okt 2010.

• sca

Hur gjorde du när du började då för att komma igång med allt?

Betalar du skatt på de pengar du lyckas tjäna ihop? 
    Jag är helt lost på sånt här, måste man starta ett eget företag eller hur funkar det egetnligen? ;P 

• misplacedname
    sca skrev 2012-03-12 22:25:37 följande:
    Hur gjorde du när du började då för att komma igång med allt?

Betalar du skatt på de pengar du lyckas tjäna ihop? 
    Jag är helt lost på sånt här, måste man starta ett eget företag eller hur funkar det egetnligen? ;P 
    Man bokar klasser. Och går på måndagsmöten.

När man börjar kan man ha det som hobbyverksamhet (det har jag fortfarande) och när man ser att det går med regelbunden vinst är det kanske läge att starta företag.
  • Karriis

Jag blev totalt grundlurad..
    Tjejerna där sa att produkterna innehöll vitaminer och mineraler, jag frågade om de innehöll siliconer, sulfater eller liknande...
    "näääädåååå bara nyttiga saker"

Ja bullshit, bara siliconer och skit i produkterna, min pojkvän som använt Mary Kay sen puberteten och hade mycket acne, slutade när jag bad honom att vila huden, nu två år senare har han inte en enda finne!

Men du kanske inte är lika brydd om innehåll som jag är ;) ska sälja produkterna jag har och sen är jag fri!

• sca

Men produkterna är väl framtagna av hudläkare och är ett av de märket, så det kan väl inte vara dåligt för huden? Sen att det inte funkar för alla, men de gör det ju inte med andra produkter heller?

• Karriis

Sca: googla och läs om siliconer och vad dom gör med huden :)

Det jag skrev var att jag blev lurad av dom som varvade mig, dom sa att det inte innehöll siliconer osv, vilket var en lögn...

För mig funkade inte heller produkterna, har aldrig haft så dålig hud som då :/
    Det roliga är att man får produkter som är bättre för hyn för... 20 kronor

Svar på tråden beställt startkitet från mary kay.. hjälp?