• Anonym (Lise)

SÅ rädd pga min dröm, är livrädd nu. Ska man tro på drömmar?

Min bror dog för tre månader sedan och jag har haft mycket död död död omkring mig då min morfar och mormor båda också är sjuka i cancer nu. Jag drömde inatt att en kvinna sa till mig "Det är din tur nu, det är dags för dig att lämna jorden nu" Och jag sa att jag inte kunde det för det inte alls var min tur nu och sen vaknade jag. Men detta har påverkat mig hela dagen och nu är jag på riktigt rädd. Betyder detta att något kommer att hända mig eller är det för jag haft så mycket omkring mig som en dröm som denna kommit nu. Jag drömde också att jag tappade två tänder och vad jag vet enligt drömtydning så är det inget bra... =( Vågar ju knappt gå ut nu.

• Svar på tråden SÅ rädd pga min dröm, är livrädd nu. Ska man tro på drömmar?
  • Anonym

Dina drömmar är ett mischmasch av olika tankar och intryck som du har haft under din vakna tid, som hjärnan processar. Att du drömmer om död är inte så konstigt om det är så närvarande i ditt liv. Oroa dig inte för drömmen!

• pluvdo

Man kan knappast ta drömmar på allvar, det vore oroväckande i så fall med tanke på allt hemskt jag drömt.

Och tandlossning drömmer jag ofta om. Tror det har med stress eller något sådant att göra.

• pluvdo

Tandlossning i drömmar betyder i alla fall inte att man är döende eller något, för i så fall hade jag varit död för längesen.

• EmperessOfLove

Att drömma om att tappa tänder brukar betyda att man går in i en ny fas av sitt liv... T.ex. Från barn-tonåring, singel-familj osv

• valkyrian

Vet hur det känns i alla fall TS. Var med om något liknande när min morfar lämnat jordlivet. Drömde om honom ofta och han sa att han ville att jag skulle komma till honom. Vi stod varandra väldigt nära och mamma vart arg och sa: "Gud vad själviskt av honom". Kan vara lite knäppt att ha en mamma som tar ens drömmar på allvar, men har ofta hänt mig att jag sagt vad som komma skall genom att jag drömt det. Tror dock inte dte är övernaturligt utan att jag har en väldigt analytisk hjärna bara. 

Kan förstå obehagskänslan, men dina drömmar speglar bara dina egna tankar runt händelser i ditt liv, så det bästa du kan göra är att försöka släppa känslan, för du kommer inte dö för att din dröm sa så. Det är nog mer en tanke som växt inom dig runt döden som din dröm konfronterade.

Det där med tänder har jag också drömt om flera gånger men då har alla tänder ramlat ur käften. Det refererar till en övergångsfas i livet som sagt eller att livet står under förändring, eftersom man tappar sina tänder under en viktig tid i sin barndom. Man tar liksom ett medvetandesteg upp. Om du googlar på det ser du att det är en ganska vanlig dröm.

Var inte orolig TS, drömmar kan inte döda. De är en process för att bearbeta.  

Bebisen är här
Svar på tråden SÅ rädd pga min dröm, är livrädd nu. Ska man tro på drömmar?