• sallybuse

Vem betalar allt detta

Jag har precis suttit och tittat på Sofias änglar.Och nu så har jag en fråga.Vem betalar allt detta som dom får.Möbler,Mattor,Färg,Tapeter Gardiner Leksaker.Mjukisdjur.OSV OSV OSV.Finns ju hel del andra såna program som dom kommer hem till folk och gör vid hela huset eller lägenheten Satt och pratade för ett tag sen med min pappa och han hade samma fråga. Tycker de skulle bli dyrt för tv om dom är de som betalar allt detta.Men de går kanske på allt man betalar i tv licens.Finns här någon som vet tro????

• Svar på tråden Vem betalar allt detta
  • Frontline

Skulle tro att dom sponsras av företagen som dom får saker ifrån till familjerna, det är väl en typ av reklam för dom.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Elaifiknow

Nej, tv-licensen betalar inte make overs. Det är förmodligen sponsorer som täcker det mesta.

• Annelie 76

Ofta är det skänkt av företaget som tillverkar/säljer grejjerna. De hoppas få reklam genom programmet.

Tv-licensen ger bara pengar till SVT och SR. Alla reklamkanaler och reklaradiokanaler betalar för sig själva genom just reklamen.

• jeje01

Antar att programmet i sig är sponsrat av en hel massa kedjor. Det är ju inget som är översuddat när de kommer med bilarna och när de åker till olika affärer.
    Så affärerna får gratis/billigare reklam bytt mot prylarna. Så GISSAR jag att det går till.

• Waldo

För det första går programmet i en reklamkanal
    Det betyder att kanalens omkostnader betalas av rekalmintäkter och inte av licenspengar

Sedan har vi produktionen av programen, som är en helt annan sak
    Här har man sponsring av företagen som i sin tur får gratis reklamtid på bästa sändningstid
    En win-win deal för alla

Man måste skilja på statlig och kommerciell nöjesproduktion av tvprogram
    Men det trodde jag alla visste

• Ebba Caroline

Sponsorer är det som står för allt.

Svar på tråden Vem betalar allt detta