Syster förstörde vår bil
Jag är nu så otroligt irriterad. Min syster lånade min bil förra veckan, när hon skulle parkera den i garaget så stöter hon i kanten med ena sidan, men istället för att stanna och backa ut så fortsätter hon att köra. Resultatet blir att det är stora repor i lacken över hela den bakre sidan.
Vi väntar vårt fjärde barn och tänkte samma dag lägga ut bilen till försäljning för att köpa en större. Men som bilen ser ut nu så kan vi inte sälja den eftersom det skulle ge iaf 10000 mindre än vad vi skulle kunna få. Syster var ledsen när hon nyss förstört bilen och lovade att betala, men nu de senaste dagarna har hon yppat till vår mamma att hon helst inte vill att vi lämnar in bilen eftersom det skulle bli mycket kostsamt.
Lösningen som hon ser det är att en av hennes bekanta skall göra det svart. Hon menar att hon varit arbetslös så länge att hon har ont om pengar. Vår mamma försöker medla och frågar om inte jag och maken kan låna pengar av henne så länge och köpa en bil och sälja vår senare. Detta är jag inte så sugen på eftersom jag inte vill köpa något innan jag vet hur mycket pengar vi får ut för vår nuvarande bil.
Jag börjar nu bli frustrerad. Flera av bilarna som vi sett ut har blivit sålda och vi närmar oss datumet för bf, vi måste snart få bilen såld. I morgon ska jag åka och begära offerter från företag och hoppas att det inte blir allt för dyrt, men hur jag än gör så kommer jag nog att ha en sur syster ändå, hon har alltid varit en dramaqueen och kan inte förstå hur allt tråkigt kan drabba henne? Jag då? Det är ju jag som har en trasig bil