• Badskum

Ebay från Sverige

Jag tänkte sälja en grej på Ebay UK då jag tror att det går bättre där än på Tradera. Men när det kommer till fraktbiten blir det bara fel. Är det någon här som är bra på Ebay? Den säger att jag måste fylla i frakt inom landet (UK) men det är ju inte aktuellt. Där finns alternativet att välja att man skickar internationellt men då man ska fylla i fraktkostnad får man inte ha högre än 4 pund. Det räcker inte från Sverige... Kan man inte sälja från Sverige? Ber om ursäkt att det inte är några stycken i denna text. Skriver från iPhone.

Fick en liten 6-10 den 31/8 -11
  • Svar på tråden Ebay från Sverige
  • plastkotte

Har ingen aning.. Men måste fråga vad det är du ska sälja där som du tror att du får mer för där än på tradera? Jag bor i uk och säljer saker via tradera, för allt är mycket billigare att köpa här så man får inte mycket när man säljer vidare.

• Badskum

Märkeskläder Svenskar inte förstår värdet på. Har såklart egentligen ingen koll på om det skulle gå bättre där men tror det... Men jag tycker hemsidan är väldigt krånglig och då är jag ändå bra på engelska.

• Lacey

Jag har inte haft något problem med det, kunde välja vad frakten skulle ligga på.
    Jag vet att jag ändrade något alternativ så löste det sig. Kan dock inte säga hur jag gjorde på rak arm. (ligger i sängen nu)

• Nicke

Det är ganska dyrt att skicka från Sverige till UK. 4 pund är ju ingenting.
    Från UK till Sverige är mycket billigare men skyll på Posten.

• Badskum

Så jag ska alltså sätta ett pris på domestic och sen sätta ett pris på den till utlandet. Bör jag skriva i annonsen då att domesticpriset inte gäller? Är det dyrare till UK än tex USA som jag är van att posta grejer till? Tänkte att man köper en sån där Mediumpåse från posten (45kr) och sen lägger till frimärke till UK. Ska jag satsa på 15 pund?

• Badskum

Kanske löst det på annat sätt. Om man klickar i Heavy & Bulky items så står det att man ska fylla i fraktkostnad i beskrivningen av varan. Jag kör så istället tror jag.  

• Nicke
    Empolie skrev 2012-03-14 06:38:14 följande:
    Så jag ska alltså sätta ett pris på domestic och sen sätta ett pris på den till utlandet. Bör jag skriva i annonsen då att domesticpriset inte gäller? Är det dyrare till UK än tex USA som jag är van att posta grejer till? Tänkte att man köper en sån där Mediumpåse från posten (45kr) och sen lägger till frimärke till UK. Ska jag satsa på 15 pund?
    mmm precis så ska du göra. Jag sålde till en snubbe i Australien via eBay.co.uk.
    Samma pris för frakt till Australien men mitt var litet och det gick på runt 150kr. Körde dock med REK.
  • Nicke

Eller alltså, du sätter ju domestic och väljer att du skickar från en plats utanför UK. :)

• Badskum

Förlåt om jag verkar helt mongo men det verkar inte riktigt gå...
    (har inte lagt upp den än för jag väntar på att paypal ska verifieras)

Jag gjorde först som jag skrev att jag skulle göra, sätta en domestic och så ett att jag skickar från Sverige, men när jag tryckte Förhandsgranska så fick jag se hur det skulle se ut i sök
    Då stod det min rubrik, utropspris och sen fraktkostnad och då stod det ju 4 pund och inom parantes from Sweden.

Eftersom det högsta man fick sätta var 4, sen fick jag ha en tilläggs kolumn ju med utomlandsfrakt.  

• Nicke

Ja, du har ju tyvärr en gräns baserat på vad för kategori du väljer. Jag kunde sätta vad jag ville eftersom att det var en ovanlig kategori där storleken kan variera kraftigt. 4 pund låter grymt lite. Inte riktigt anpassat efter svenska priser.

• Nicke

Men jag var tvungen att välja minst 1 domestic-alternativ och det blir ju det där att det är frakt från utlandet.

• Badskum

Jag tror jag gör som så att jag väljer Bulky and heavy då fick man skriva i beskrivningen vad frakten är. Så det står ingenting alls. 
    Det känns ju som det enda rätta för att det inte ska stå 4.
    Sen får vi väl se om det är nån som är villig att köpa när frakten blir så dyr...
    Osålt objekt verkar inte kosta om utropspriset är 0,99? 

• Nicke
    Empolie skrev 2012-03-14 19:48:24 följande:
    Jag tror jag gör som så att jag väljer Bulky and heavy då fick man skriva i beskrivningen vad frakten är. Så det står ingenting alls. 
    Det känns ju som det enda rätta för att det inte ska stå 4.
    Sen får vi väl se om det är nån som är villig att köpa när frakten blir så dyr...
    Osålt objekt verkar inte kosta om utropspriset är 0,99? 
    Jag vet inte riktigt. Det är en djungel det där men det finns bra hjälptexter.
    Sätter man ett lågt startpris så kan man slippa osåltavgiften ja men då riskerar man ju också att det säljs för småpengar så att det inte blir värt det.
  • Badskum

Jag ökade på utropspriset och har verfierat mitt Paypal nu :)
    Dras avgifter från paypal? Får man faktura som tradera?

Svar på tråden Ebay från Sverige