elsewhere skrev 2012-03-14 00:24:45 följande:
Min mamma gjorde bedömningen hos oss, och lämnade mig hemma när jag var väldigt liten för att jag hatade dagis mest av allt. Bara det fanns mackor, telefonnumret till mamma och pappa på jobbet och en LP-spelare så klarade jag mig jättefint. Brukade leka tills hon kom hem från jobbet vid lunch (och jag tyckte alltid att det var skönt att vara hemma ensam).
Hur känner din son? Tycker han det känns okej att vara ensam i några timmar? Om han inte haft något emot att vara hemma de där tre timmarna så tycker jag att han kan avgöra.
Nej, han har inget emot att vara själv. Känns tryggt att han säger ifrån de gånger som han inte vill. Då får han vara kvar på fritids. Vi bor tryggt och han har tillgång till telefon. Jag var mest nyfiken hur ni gjorde.
Själv var jag ensam hemma från 6 års åldern (fick ha hemnyckel) men det är för att mina föräldrar inte hade några större valmöjligheter....därför jag blev som jag blev hahhahaha. Nä, men jag gillade aldrig det riktigt, jag vande mig till slut men det var inte lätt.