• kaktusen66

Någon som varit sugen på salt och surt och fått flicka?

Alla tror att jag kommer att få en pojke bara för att jag är sugen på salt och surt godis (kanske stämmer det, skulle såklart bli jätteglad)...

Finns det någon som fått flicka och varit sugen på salt och surt?

Blir lite irriterad över att alla är så övertygad om pojke p.g.a. det...

• Svar på tråden Någon som varit sugen på salt och surt och fått flicka?
  • rosentagg

Jag var jättesugen på surt å syrligt godis under min förra graviditet å då fick jag
    en flicka. Är nästan lika sugen nu på salt, surt å syrligt, men än så länge vet vi inte
    vad det är där inne i magen.
    Det kan nog vara både pojke å flicka oavsett vad..... =)
    Lycka till!    

• Jeff

Ja, jag vill bara har surt och salt, har helt tröttnat på sött och har enligt flera väldigt tydliga UL en flicka i magen. Bekräftar det inom några veckor.

Jag tror inte det minsta på att det där är könsbundet.

• vivla

Jag åt de där salta pingvinerna som en besatt och jag fick en flicka ;) nu vill jag dock aldrig se dom igen haha!!

• La Lola

Ja.

Sånt där är ju bara en myt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fair

Jag älskade apelsiner och kiwi och allt som var salt under båda mina graviditeter. Jag har två flickor.

• gullehjärtat

När jag väntade min pojkar ville jag ha surt, gärna citroner! Åt även choklad..

Nu är det också surt, med det räcker med apelsinjuice. Sen gärna salt. Men inte choklad.... Känns ju som att det kanske är en flicka den här gången då :)

Men ärligt talat tror jag inte könet påverkar vad man är sugen på, utan snarare vad man har brist på? Men det är lite kul att spekulera :P

Svar på tråden Någon som varit sugen på salt och surt och fått flicka?