• Anonym

Var beställer jag en dildo och vilken ska man köpa? Nybörjare...

Har slutat med p-piller och fått enormt mycket mer lust. Lite för mycket lust Min man hinner alltså inte med.
    Så nu tänkte jag köpa mig min livs första dildo. Känner mig supertaggad, men hur ska jag kunna välja?
    Så jag behöver få tips och råd. Vad ska jag tänka på, vad gillar dem flesta? Min man är hm, välutrustad och det gillar jag verkligen...

• Svar på tråden Var beställer jag en dildo och vilken ska man köpa? Nybörjare...
  • Anonym

Men vad är bra att börja med?

• Anonym (rabbit)

Köp en typ av rabbit. Första dildon jag hade som kunde ge mig en orgasm. En vanlig dildo gav mig nästan inget alls. Klitorisstimulans for the win!!!

• Anonym

skippa dildo och köp ett litet ägg med flera hastigheter istället! de flesta får inte ut så mycket av just "dildo i musen" utan det är vibrationer på kritoris som är grejen. så för en nybörjare tycker jag att ett litet smidigt vibrator ägg som man enkelt kan gnussa och mysa med mot klitoris är säkraste vägen till orgasm! (gärna ett med flera olika hastigheter) det finns varianter med två ägg så att man kan ha ett på klittan och samtidigt stimulera slidöppningen också men det är kanske lite "steg 2".

• Anonym

håller med om att en klitorisvibrator är en oslagbar första "leksak" (t.ex. ägg). sen rekommenderar jag varmt att köpa en stav/dildo med g-punkts stimulering därutöver! 

• Anonym

Rabit ät den bästa som någonson gjorts!

• P30

Om man vill testa runt varianter och inte har en massa pengar att lägga tycker jag du skall ta en titt på 
    www.intimategadgets.com/

Alla priser där inkluderar frakt. Kvaliteten (=hållbarheten) varierar väldigt mycket, det du köper i Sverige är generellt sett högre kvalitet, men när man skall prova vad man gillar får man väldigt mycket för pengarna.

Om du köper för under 200 kr/order blir det inga tilläggskostnader, 200-1000kr är det svensk moms på priset och en avgift från Posten på 100kr, så lägg hellre flera ordrar på under 200kr.

Paketen är extremt anonyma, det är en delsajt till Deal Extreme som tusentals handlar av så ingen kommer att veta vad det är i paketet förrän du öppnar det hemma.

Nackdelen är att det kan ta lång tid innan paketen dyker upp, jag har varit med om allt mellan en vecka och två månader, så är det akut nu, åk till närmaste stad, fråga tjejen i kassan (det är alltid tjejer...) om en rekommendation och kör på den.

Om du och din leksak skall ha ett längre förhållande tillsammans är det bra att ha koll på vilka batterier de använder. Vanliga AA eller AAA-batterier håller ju väldigt mycket längre än knapp-batterierna. Självklart är de med sladd, 240v bra för oftast är de kraftigare och dessutom slipper du fundera på batteristatus.

Första gången är det svårt att veta hur kraftig vibration du vill ha, det är väldigt individuellt. Jag har köpt något hundratal leksaker till tjejkompisar, flickvänner och älskarinnor de senaste 15 åren och har du lätt för att komma är det bra med något med snällare vibration - exempelvis de svenska skitsnygga Lelo-grejerna.

Om du har svårare att få en klitorisorgasm är det viktigt med så kraftig stimulans som möjligt.

De senaste jag beställt, men inte fått är
    www.intimategadgets.com/product/strong-dolphin-body-massager-with-vibration-and-rotation-strength-control-4aaa-40793
    och
    www.intimategadgets.com/product/multi-speed-powerful-vibration-body-massager-ac-110-240v
    Till den sista köper man lämpligen också en
    www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-converter-33884 så man får in den i vägguttaget hemma.
    Ett ägg tillhör också sakerna man vill ha hemma - det är ju roligt om ni vill leka ihop...
    www.intimategadgets.com/product/10-mode-vibration-body-massager-with-wireless-remote-controller---black-2-x-aaa-56959

Inboxa mig om du vill veta mer om nåt. 

• Anonym

Från en som nyligen upptäckt sexleksakernas härliga värld.....prövade att köpa några på tradera, den dyraste gick på 170 kronor herregud vad braaaaaaaaaaaaaaaaa, det trodde jag verkligen inte då jag tidigare köpt för flera hundra kronor och inte varit nöjd med vibration eller storlek etc etc, dessa leksaker som jag köpte från ett företag på tradera var helt underbara

• Anonym

Jag uppfattar din inlaga som att du söker åsikt i vilken dildo dvs ingen vibrator som kan rekomenderas.
    Jag noterar även att du gillar/föredrar större modell. Nu vet vi ju inte vad du menar med "välutrustad"
    men sök på stor realistisk så ser du att det finns ett antal. Min sambo gillar flertalet, men en julgåva
    som blev en favorit kallas Bam.

• Svardh

Fan bara söka på nätet efter ordet dildo... Så hittar du hundratals sidor... Min sambos första dildos var helraka och hårda, men hon har aldrig riktigt gillat dom, men i julas så köpte jag en ny åt henne i lite mer naturtrogen storlek och inte stenhård och så var den lite ådrig, den gillar hon skarpt...

Men du får väll köpa någon och prova dig fram, du kan alltid köpa en till om du inte gillar den första...

• Anonym (Vitus)

Enligt min erfarenhet är det inte det inte alltid det grova artilleriet som fungerar bäst.
    Små stavar och ägg kan göra underverk. glöm inte bort att det finns annat i hemmet som kan fungera oväntat bra. Ett klassiskt tips är el-tandborsten.  Fungerar utmärkt med en billig batteridriven varian för några tior. Min flickvän blev nästan arg när jag gav henne det tipset i början av vårt förhållande. “Här har man gått och köpt en rabbit för över 700kr och så visar det sig att man redan har något som fungerar ännu bättre.” Vi har en rätt stor samling med leksaker som hon använder på egen hand och som vi leker med tillsammans för att förgylla tillvaron. El-tandorsten, små stavar och ägg är favoriterna som ibland också används tillsammans med vakuumpump, g-punktsstav och rabbiten. tipset är dock att börja utforska vad som redan finns hemma, man kan göra fynd där.

• Anonym (läskunnig)

"Vitus" Varför läser du in mer än vad ts frågar efter?. Hon söker eftrer råd
    gällande en dildo. Du får helt enkelt köpa att det är hennes enskilda sak
    att bestämma. Jag fattar inte varför du mfl tar utryme i forum med ex på dina
    exklusiva preferenser. Hon skiter i vilken tandborste du anser att hon skall
    pröva. I...ot

• lykantrophona

Kolla runt och gå på magkänsla. Själv rekommenderar jag kanske först pröva med antingen saker man har hemma (gurka, banan eller tandkrämstub med kondom över exempelvis) för att få igång tänkandet lite på vilken storlek man känner sig bekväm med. Tänk också på hur du onanerar eller har sex vanligtvis: vill du ha vibrationer, vilka delar av fittan är känsligast etc.

Sen kan man alltid köpa något billigt skräp först, en del sexleksaker går på rea och kostar då under 50-lappen. Då förlorar man inte så mycket på att testa.

• Moral

Väldigt många som rekommenderar rabbit, lite komiskt då den endast är 13x13 och man ser ofta hur mängder av kvinnor här på FL kräver minst en 25 centimeters stock för täcka sina behov och känna sig utfyllda i sina slappa underliv :D

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-14 10:43:33 följande:
    Har slutat med p-piller och fått enormt mycket mer lust. Lite för mycket lust Min man hinner alltså inte med.
    Så nu tänkte jag köpa mig min livs första dildo. Känner mig supertaggad, men hur ska jag kunna välja?
    Så jag behöver få tips och råd. Vad ska jag tänka på, vad gillar dem flesta? Min man är hm, välutrustad och det gillar jag verkligen...
    www.himmelriket.se :) Tycker absolut att du ska satsa på att köpa en rabbit :)
Svar på tråden Var beställer jag en dildo och vilken ska man köpa? Nybörjare...