la dolce vita skrev 2012-03-14 18:37:16 följande:
Skalkläderna är vind- och vattentäta och kan användas i stort sett året runt, om man på vintern har fleece eller ullunderställ under. Annars använder vi skaljacka- samt byxa på vår, sommar och höst. Fungerar hur bra som helst. På vintern har vi kört med fodrad skaloverall, alltså en overall som också är vind- och vattentät men med ett uttagbart fleecefoder. När det var som kallast hade vi byggt på med lager på lager undertill.
Vi bor i Skåne, och nu använder vi skaljacka och skalbyxa, har en windstopper fleece under skaljackan än så länge. Har tagit bort fodret på skaloverallen, tycker den fungerar utmärkt vid lek i tex sandlåda då det inte finns glipor som sanden kan komma in i

. Jag har två barn, de är 5,5 samt 17 månader och de har i stort sett likadan uppsättning kläder.
vi bor i örnsköldsvik och än så länge är det snö men slask. vad använder du för kläder när det är slask väder. har noll koll på hur jag ska klä min dotter. så jobbigt för jag känner mig så himla dum. men har du skaloverallen på henne på sommaren eller. hur är det med dagis. fungerar skal kläderna lika bra som galon kläder eller måste man komplettera med galon set. är så pass dyra kläder så vill veta att det räcker med deras kläder.