Hur lång tid efterförlossningen fick ni tillbaka mensen?
5 månader har gått jag ammar bara på natten och har gjort de 2 senaste månaderna. Måste man sluta helt för att mensen ska komma tillbaka?
5 månader har gått jag ammar bara på natten och har gjort de 2 senaste månaderna. Måste man sluta helt för att mensen ska komma tillbaka?
Efter första barnets födelse kom mensen efter nio månader och efter andra barnet kom mensen efter tre månader. Båda gångerna kom mensen två månader efter att jag slutat att amma helt och hållet.
Min mens kom tillbaka ett halv år efter förlossningen och precis två veckor efter att jag slutat amma.
Det verkar vara väldigt olika på när mesen kom tillbaka efter en graviditet. Bland mina vänner är det väldigt stora skillnader.
Min mens kom 14 dagar efter att jag haft mer än 12h mellan två amningar för första gången. Då var dottern 9 månader.
Jag tror nog man ska ta det lugnt och lita på att kroppen sätter igång när den är redo. Så länge man ammar behöver man nog inte oroa sig om den inte visar sig, men så klart ska man skydda sig ändå, om man inte vill ha barn med en gång igen. (Det hade varken min kropp eller mitt psyke orkat, men vi är alla olika).
Jag fick inte tillbaka mensen... Blev gravid 4 månader efter första. Jag helammade.
5 veckor efter förlossningen kom mensen tillbaka. Jag helammade, och gjorde så tills sonen var 6 månader.
tre veckor efteråt, trots helamning. fick börja med minipiller direkt, så kasst.
5 månader efter förlossningen och jag ammade bara i 2-3 veckor, delammade.
Helammade och mensen kom tillbaka efter 3 månader
Jag tror att min mens kom tillbaka för en månad sen, 9 månader efter förlossningen. Får väl se om den kommer nu igen snart. Jag ammar fortfarande på natten, slutade här om dagen med att amma vid nattning.
Helammade och mensen kom tillbaks efter 9 veckor. Hade avslag i 8 veckor, en veckas uppehåll och sen mens. Sjukt jobbigt! Hade hoppats på att slippa den läääänge eftersom jag helammade men icke!
Efter 18 månader med mitt andra barn. Mellan 8-12 månader med de andra tre.
6 veckor efter jag slutade pumpa och då var mitt barn 2,5 månad.
Fyra månader efter fl, slutade amma efter tre månader.
Första barnet: Mensen kom efter 6v, ammade inte alls.
Andra barnet: Mensen kom efter 8månader, ammade 6månader.
Tredje barnet: Mensen kom efter 20månader, ammade i 2år ganska exakt.
Jag ammade fram tills sonen var 9 mån, de sista månaderna va de i stort sett bara på natten. Ca 3v efter blev jag gravid så kroppen kom igång direkt när jag slutade amma helt
Fem veckor tog det för mig med alla tre barnen.