• Anonym (Avundsjuk?)

Kvinnlig läkare till min sambo- överreagerar jag ?

Ja, rakt på sak.

Jag vill inte känna såhär men kan inte heller sluta.
    Jag och min sambo var på akuten då hans sträng på snoppen började blöda kraftigt.

En sköterska ställde några frågor angående det hela och bad oss att vänta på doktorn, som var en kvinna.
    Vi satt lugnt och väntade, sen kommer doktorn som visar sig vara en ung kvinna som inte såg så dålig ut in i rummet.

Jag är inte den svartsjuka typen så jag fattar inte hur jag kunde känna mig så... jag vet inte, det kändes så fel att se hennes händer runt hans... och undersöka hela området med ansiktet nästan nere i skrevet.

Bilderna sitter kvar i huvudet !

Överreagerar jag totalt , är det fel att känna såhär, är det normalt ?
    Det var liksom en läkarundersökning, hon har antagligen känt igenom och granskat 100tals snoppar..
    Men bilderna i huvudet bränner kvar med hugget i magen.. 

• Svar på tråden Kvinnlig läkare till min sambo- överreagerar jag ?
  • Chazz Michael Michaels

Ja, du överreagerar något enormt.

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • olleolle
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-03-15 01:18:46 följande:
    Hur kan du säga något sådant?

Alla reagerar vi olika.
    Skulle heller inte tycka det vore så fint att ha en manlig läkare till min tjej på hennes gyn-undersökning.
    Vem vill se någon annan mans fingrar i ens tjej?

Förhoppningsvis så tyckte nog den kvinnliga läkaren inget speciellt. Med blod o trasig snopp så blir det nog lite svårt för henne att tända till.

Hade nog inte velat ha en manlig läkare så nära mitt organ.
  • mteriksson

Vänd på situationen. om du har en manlig gynekolog eller manlig läkare vid en förlossning....tänk så istället

• Annica87

Jag förstår inte alls problematiken.. Detta har hänt mig och min sambo oxå, jag gick dock inte med in i undersökningsrummet . Men läkaren var kvinnlig. Vi var endast glada över att skadan var minimal och inte skulle ge efterföljder. Detta var 8 år sen å när jag tänker efter så har jag aldrig tänkt på saken sen dess förns nu. Jag har även haft lika många manliga gynekologer som kvinnliga, har aldrig varit något som stört varken mig eller min sambo. Försök å slå bort bilderna du har i huvudet å tänk på att det hela gick bra för din sambo.

• ForReal
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-03-15 01:18:46 följande:
    Håller med. 
  • Anonym (Avundsjuk?)

jag VILL ju inte känna såhär, och jag är glad att det inte är något stort fel.

Men så kommer tankarna ..

hon kunde ju varit gammal eller så

Nej, detta går nog över 

• Anonym

hahhahahaha? faktiskt..
    känner du nån sexuell upphetsning/njutning/intresse om du blir undersök av en manlig ung gyn som "inte ser så dålig ut"?
    sambon din hade säkerligen förfärligt ont och reflekterade säkert inte ens över varken hennes kön eller utseende utan ville bara få det fixat. det är så otroligt icke-upphetsande med sjukhusmiljö och handskar, speciellt när man är in pain.. för mig då, som inte har nån udda (?) fetish. jaja. du kommer nog över det =)

• Frontline

Jag föredrar ju att en kvinnlig läkare undersöker min kuk istället för att en manlig skulle göra det.

För ett par år sen vid en operation så skulle dom sätta en kateter och jag bara hoppades på att det var en kvinna som skulle göra det då jag inte vill att en man håller på och lirka med min kompis för att sätta in slangen rätt.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Amanda)
    Frontline skrev 2012-03-15 05:07:15 följande:
    Jag föredrar ju att en kvinnlig läkare undersöker min kuk istället för att en manlig skulle göra det.

För ett par år sen vid en operation så skulle dom sätta en kateter och jag bara hoppades på att det var en kvinna som skulle göra det då jag inte vill att en man håller på och lirka med min kompis för att sätta in slangen rätt.
    Min sambo är likadan. Han har fått göra en del "pinsamma" undersökningar och han är lika lycklig varje gång han får en kvinnlig läkare. Som han säger; hellre en kvinna som kör upp fingrarna i röven än en man, samma gäller undersökningar av k*ken. Skulle han få ofrivilligt stånd blir det också mindre pinsamt tycker han.
  • Frontline
    Anonym (Amanda) skrev 2012-03-15 05:17:16 följande:
    Min sambo är likadan. Han har fått göra en del "pinsamma" undersökningar och han är lika lycklig varje gång han får en kvinnlig läkare. Som han säger; hellre en kvinna som kör upp fingrarna i röven än en man, samma gäller undersökningar av k*ken. Skulle han få ofrivilligt stånd blir det också mindre pinsamt tycker han.
    Ja precis, har med fått fått känna på ett finger i röven ett antal gånger och jag har nästan fart illa när en manlig läkare har gjort det.
    Men sen samtidigt har jag tänkt att vad fan dom gör sitt jobb och jag har sökt mig dit för att jag har något problem.

Läkaren oavsett om det är en manlig eller kvinnlig bryr sig inte det minsta heller då dom är så vana vid det så det går på rutin det mesta...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • NilsL

NEJ! du borde reagera mer!!!jag lovar dig att han kommer tänka på doktorn när ni har samlag i kväll... Han ska ha smisk!

• Skogsflickan

Tro mig ts du har inget att oroa dig över. Jobbar själv som ssk på akuten och har både sett o klämt på det mesta på människokroppen. Jag minns inte ens hur personerna såg ut när jag slutat mitt pass (inget som man memorerar). Vi gör vårt jobb och bryr oss inte om hur folk ser ut oavsett kroppsform/utseende. Jag glömmer för det mesta efter ca 20 min efter att de åkt därifrån hur han/hon såg ut. Könsorgan lägger vi inte ens på minnet. Jag var väldigt ung när jag själv började jobba där(22år). Ibland finns det tyvärr inte andra läkare i tjänst(t.ex ett bestämt kön på läkaren), de övriga kanske var upptagna? Var läkaren urolog så har hon nog glömt din sambo sen läääänge.. Tror inte din sambo tänker på henne heller..

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • Anonym (ängslig)

Jag ska i väg till vårdcentralen och undersöka penisen men ska jag välja manlig eller kvinnlig läkare. Känns självklart mer normalt om man skulle få stånd när en kvinna undersöker den. Problemet är att min husläkare är en man. Får jag överhuvudtaget välja? 

• Anonym (ha ha)

Ha ha, får mig att tänka på maken. Hans sträng hade också börjat blöda och han åkte in.

När han ligger där kommer en skitsnygg läkare in. Han ville bara fly därifrån. Så roligt när han berättar om situationen och känslan han hade. Både stressen över snoppen och så skulle hon dyka upp där, på det.

Svar på tråden Kvinnlig läkare till min sambo- överreagerar jag ?