Liljekonvalj74 skrev 2012-09-19 20:08:39 följande:
"Förvirrad":
Känner igen det där med dåligt samvete, fast man vet att man inte borde ha det... kan garantera att männen då inte sitter där uppe och tycker ett dugg synd om oss!
Jag fick till slut besked om underhåll från Nav, han hade inte gett dem några uppgifter så dom gick efter chablon och de uppgifter om årsinkomst dom har på honom där uppe. När Nav till slut meddelade honom om hur mycket han skulle betala i månaden DÅ skickade han ett email och förklarade att han absolut inte hade råd att betala så mycket i underhåll! Så nu ska dom ompröva hela beslutet och det tar ca 6 månader..... nämnde jag att denna process om underhåll startade för 3 år sedan??!!!! Ska oxå nämna att han har en årslön på närmare 700 000kr/år, bor ensam och LYXKONSUMERAR massor! Prioriteringarna är verkligen skeva hos vissa mäniskor...
"Rådvill": Tycker det är konstigt att FK bad dig kontakta advokat? Jag tog kontakt med FK och dom har varit jätte hjälpsamma med hela processen! Dom skickade mig alla papper jag skulle fylla i och vilka kopior jag skulle bifoga. Sedan skickade jag tillbaks det till FK som vidarebefodrade allt till norska NAV. Jag har själv inte behövt kontakta NAV alls utan all kontakt har gått via FK.
Kan det kanske vara för att han är skriven i Sverige? Jag tycker du skall ringa igen och få förklarat "varför" dom inte kan hjälpa dig. Att gå via advokat låter onödigt dyrt, men om det är den vägen du väljer att gå så se till att du får "rättshjäp".
En vädigt intressant"tråd".... vill gärna veta hur det går för alla inblandade :)
oj, om han tjänar så mycket så har du (ditt barn) en hel del pengar att vänta sig.