• lundbeerg

Hjälp sjuk ångest. ska ta citrafleet, koloskopi! nån soom vet ngt om det ?

Jag ska göra en koloskopi-undersökning. finns det någon som gjort det som kan berätta hur det var och om citrafleet sitter i hela dagen, kommer allt på en gång eller hur går det till? är så sjukt orolig!

• Svar på tråden Hjälp sjuk ångest. ska ta citrafleet, koloskopi! nån soom vet ngt om det ?
  • PAOW

håll dej hemma när du dricker.allt kommer på en gång
    koloskopin är en dans jämfört med citrafleet
    att dricka det där är TORTYR
    be om lugnande vid koloskopin om du behöver det
    jag hade panikångest innan koloskopin.fick lugnande och jag följde intreserat med på skärmen o ville veta hur det såg ut

• lundbeerg
    PAOW skrev 2012-03-15 12:48:23 följande:
    håll dej hemma när du dricker.allt kommer på en gång
    koloskopin är en dans jämfört med citrafleet
    att dricka det där är TORTYR
    be om lugnande vid koloskopin om du behöver det
    jag hade panikångest innan koloskopin.fick lugnande och jag följde intreserat med på skärmen o ville veta hur det såg ut

Okej ja jag funderar också på ngt lugnande, gjorde det ont? kände du slangen  i magen ?. kommer allt verkligen på en gång eller lite då och då under dagen ?
  • Upptaget

Hej! Jag har gjort koloskopi, UTAN något lugnande. Blev inte ens erbjuden det. Elak läkare kan jag säga. Så be verkligen om lugnande innan. Eftersom jag inte fick något lugnande så va det väldigt obehagligt för mig. Tror upplevelsen är ganska så individuell, men jag kände iaf av slangen i magen imellanåt, skulle nog kunna säga lite som att vara gravid, något rör sig liksom. Det jag tyckte gjorde ont va när dem stöte till tarmväggen, och även lite obegagling när dem blåser in luft, va berädd på att fisa timmarna efteråt hehe. Så gör inte som jag, Gå på stan efteråt.

När jag skulle dricka den där vätskan innan, så tog det en stund innan jag vågade mig på det. Har för mig att magen ska sätta igång inom 1 timme eller något sånt, kanske halvtimme till och med? Minns inte. Men det tog lite längre tid för mig. Men sen när allt väl va igång så va det ingen fara, lite som akut magsjuk.. Men alltså, tänk på att typ ta någon salva i rumpan innan, för det känns som man blir lite sårig efter alla toabesök.

• lundinpersson

Varför är det tortyr att dricka Citrafleet???? Smakar det förfärligt??? Är det jobbigt med utrensningen??? Hugaligen. ska genomgå detta snart o koloskopi. Hjälp mig!!

Svar på tråden Hjälp sjuk ångest. ska ta citrafleet, koloskopi! nån soom vet ngt om det ?