• MickyMeat

Lacklakan

Tänkte be om råd när det gäller s.k. Lacklakan (eller möjligen Latex) eller vad det kallas. Jag och min fru är nyfikna på att prova det, men har ingen koll på materialval, rengöring (maskin?) och inte minst om det är så sexigt och skönt som vi tror.  Någon som har tips?

• Svar på tråden Lacklakan
  • Lacey

Latex eller pvc då, men latex är lätthanterligare.

Latex tvättas av i ljummet vatten med en mild tvål.

Om du googlar på Lady Lucie latex så har den sidan en bra guide till latexskötsel.

Älskar latexkläder, men själv förstår jag inte poängen med latexlackan. Tilltalar inte mig.

Ett tips är att fynda billig latex på metervara på eBay. Finns en del som är andra sortering men har bra kvalitet och bra pris. Latexlakan med bra kvalitet kan bli rätt dyrt.

• HasseA

Vi har ett "lack-lakan" (vet faktiskt inte exakt vad det är för material, blankt och plastigt på ena sidan, mer matt på andra), inköpt på någon vanlig sex-shop.

Alltså, "sexigt och skönt"... Det är ju inte speciellt skönt att lägga sig på, det är ju blankt, plastigt, kallt, hårt. Men anledningen till att man har det lär ju vara (eller?) att man vill hålla på med olja. Och det är ju mysigt och läckert som bara den, att smörja in varandra med, att glida omkring på varandra med. Så då glömmer man snabbt den plastiga känslan, och plasten blir snart varm. Väldigt läcker känsla är det, att vara hala överallt.

Vi använder det då och då, inte så ofta. Det är lite pyssligt att göra rent, vi gör det i ett badkar, spolar, sköljer. Men det suger ju heller inte åt sig smuts i fibrer, så när det väl torkat så dör eventuella bakterier i alla fall (precis som på tex diskbänken).

• Lacey

Ja, latex är ju lättare att hantera än pvc (lack) är mjukare och inte lika kallt.

• Anonym (lack&olja)

Jag undrar också, vad funkar bäst och var köper man såna lakan? 

Någon mer som provat, jag undrar om det är lika sexigt som det låter. Tips på bra olja?

Svar på tråden Lacklakan