har du erfarenhet av Ikea soffan Kivik?
Vi funderar på att köpa kivik soffan från Ikea Är den bra? Vi ska ha en slitatark tv soffa, funkar den som det? Någon som har bra/ dåliga erfarenheter?
Vi funderar på att köpa kivik soffan från Ikea Är den bra? Vi ska ha en slitatark tv soffa, funkar den som det? Någon som har bra/ dåliga erfarenheter?
Jag har en Kivik, tvåsitsig med schäslong. Bästa soffan jag haft! Den är ganska fast och hård så att man sitter bra, men inte så hård att den är obekväm att ligga i. Dynorna är breda nog för att man ska kunna ligga två personer och skeda framför TV:n Armstöden är i lagom höjd för att ligga med huvudet på, och med schäslongen kan man ju även sitta med benen utsträckta på ett bekvämt sätt, men ändå blir den lite som en hörnsoffa eftersom man även kan sitta på den delen om man har många gäster. Soffan känns överhuvudtaget väldigt stabil och bra tycker jag! Mycket nöjd.
Hmm, ett halvår typ. Den ser inte nersutten ut någonstans, men vi brukar sällan sitta på schäslongen faktiskt. Hur menar du att den är nersutten? Har du provat att ta av tyget på dynan och "bulla upp" den lite? Kan tänka mig att den kan bli lite ojämnt tilltryckt eftersom det är en så himla stor dyna...
Vi har den också och själva soffan är bra. Men köp för allt i världen inte deras svarta lite randiga tyg (om det finns kvar). Solbleks jätte fort. Våran soffa är numera fläckvis brun :(
Tack! Fler erfarenheter?