Min dotter dricker sig redlöst berusad om helgerna
Jag var mycket som din dotter. Min mamma försökte vara hård och gav mig utegångsförbud eller sa att jag var tvungen att vara hemma kl.22.00 på helgerna. Problemet var att jag visste att inget hände om jag bröt mot reglerna. Jag struntade i vad hon sa, gick ut och festade till kl. 06.00 på morgonen. Gick hem, fick en utskällning och utegångsförbud. Men jag smet ut varje kväll trots utegångsförbudet. Detta var inte tillräckliga konsekvenser för att jag skulle respektera henne. Ju mer krav hon ställde, desto mer kämpade jag emot men det det just för att jag KUNDE. Till slut gav min mamma upp och accepterade att jag gjorde som jag ville.
När jag var ute och festade så var det inte under ansvarsfulla former. Precis som din dotter så drack jag mig stupfull. Somnade ute bland främmande människor. Liftade med okända män. Gick hem till okända människor. Utsatte mig för massa av faror. Jag var självdestruktiv och inte alls rädd om mig själv. När man dricker så mycket så är det inte vanlig tonårsfylla, det är ren destruktivitet och jag önskar att någon hjälpte mig.
Du skriver att det inte hjälper hon får utegångsförbud eller om pengarna dras in. Vad bryr hon sig om?
Och om hon går ut ändå, gå ut och leta upp henne och släpa med henne hem! Ge inte bara upp. Hur mycket jag än käftade emot och testade min mamma så ville jag bara att någon skulle rädda mig från mig själv.