• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Allmänbildning: Del 2

Precis som mitt förra (här) quiz om allmänbildning så syftar rubriken på att det är varierade frågor, inte att jag anser att svaren ingår i någon slags allmänbildning.

Några frågor bör vara lätta, andra svåra. Lycka till och tänk till en gång extra innan ni trycker på svarsknappen, man vet aldrig vad man har missat.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Allmänbildning: Del 2
  • Celes
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-17 21:34:44 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, vilket svar får du?
    10 miljoner
    Jag räknar 10^6 som att det ska vara 10 och sedan 6 st x10.
  • Pallas

Vilken grupp tillhör människan? Chordata Porifera Bilateria
    Min man, som är disputerad systematiker, reagerade på den här frågan. Både Chordata och Bilateria är solklara rätt, säger han.

• Celes
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-17 21:56:20 följande:
    Du tar en x10 för mycket, 10^7 är tio miljoner, 10^5 är hundratusen.
    Aha...
    Tack Glad 
  • Dr Mupp

8 av 10. Det känns ok.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Pallas skrev 2012-03-17 21:57:55 följande:
    Vilken grupp tillhör människan? Chordata Porifera Bilateria
    Min man, som är disputerad systematiker, reagerade på den här frågan. Både Chordata och Bilateria är solklara rätt, säger han.
    FörvånadSkäms

Jag måste ha kopierat in fel namn där, jag har inte ens tänkt på det förrän nu eftersom jag bara tog grupper på måfa. Men givetvis har han rätt där.

Ni som har svarat bilateria får räkna ett rätt extra (om ni inte gissade hej villt då...).
  • Ebba Caroline

9/10 Missade att ljusår är en längdenhet...

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Exoplanet

8 av 10, missarna var sådant jag vet men jag var för trött för att tänka efter ett varv till (fredag). Irriterande! Skrattande Fast ett par var gissningar så det kanske jämnade ut sig ändå. 

• dio

8 av 10. 

I was an atheist until I realized that I am God
  • 9Nevermind1

Ditt bästa resultat är 8 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger. Quizet har tagits av 106 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 6 rätt.

Svar på tråden Allmänbildning: Del 2