Inlägg från: BrödernaBus |Visa alla inlägg
  • BrödernaBus

Hur länge är era barn på dagis per dag?

Mina pojkar - en på drygt 3 år och en på 21 månader - går på dagis 3 dagar/vecka mellan 7-16:30. Ibland kan jag hämta dem tidigare när jag slutar jobba tidigare men det går jättebra. I regel blir det ju 9-9½ timme/dag.

Dem vänjer sig vid långa dagar på dagis - iaf har mina gjort det. Och dem sover ju alltid efter lunchen, även den äldsta så 9 timmar går fort för dem. Du ska se att din tjej också kommer tycka det är kul att vara längre på dagis än hon är idag.

Grattis till jobbet! Det är bara att tacka och ta emot när man blir erbjuden ett jobb för idag är det inte lätt att hitta nåt!! 

• BrödernaBus

Äsch inte blir det långa dagar för henne inte när hon sover ett par timmar.
    På "vårt" dagis finns det dem som lämnas 06:15 och är kvar till klockan är nästan 18. Måndag-fredag vecka ut och vecka in... Dem barnen är det lite synd om tycker jag men 9 timmar ett par dar i veckan gör inte ett dugg!! Hon kommer bara att ha roligt ska du se.
    Mina busar hinner knappt säga hejdå på morgonen när man lämnar dem för dem ska in och leka direkt. Och när vi ska hem - ja då ska dem sova kvar på dagis tycker dem =) 

Svar på tråden Hur länge är era barn på dagis per dag?