• engladprick

dregglisar: HM eller Lindex?

lindex 50:- st
    http://www.lindex.com/se/6646166/?styleId=22328850

eller HM 25:- st (2-pack 50 kr) 
    http://www.hm.com/se/product/96966?article=96966-C#article=96966-A

kvalitetsmässigt? hållbarhet? tål många tvättar? tål mycket dreggel..? storleksmässigt (hur länge kan man använda de ca, tolkat som det är "one size fit all") 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 10:54
    var inne på lindex idag å tittade runt.
    de fanns massa ju :)

såg en rosa/pasellig med stjärnor och förstod att den även skulle finnas i blå/rött då det fanns mössor i båda färgerna (så man kan matcha)... så jag tror jag går dit om en vecka å får se om de med blå/röda med stjärnor kommit in.
    nu hänge mössorna bredvid varandra (båda färgerna) och raden under var bara rosa dreggligar... så det kändes som om det skulle komma in blå dregglisar matchande mössan... :)

de lär väl få leverans minst en gång/vecka?!

annars var den med tassavtryck samt körsbär söta :) men stjärnorna blev jag kär i... ;)

• Svar på tråden dregglisar: HM eller Lindex?
  • viseversa

Finns en jättefin med körsbär på lindex =). Annars hade jag köpt dom billigaste. jag menar det är dreggellappar vi snackar om här=)

• engladprick

hihi!

tänkte om ex de billigare var väldigt tunna å dåligt tyg typ...

men med körsbär på lindex låter söta... vilken färg är de i bakgrunden?
    antar att de e helt nya då jag inte hittar dem på hemsidan :) 

blir dreggligar med vit bakgrund solkiga i färgen fort? (att man som inte får de helt rena i tvätten som vissa vita plagg....)? 

• viseversa
    engladprick skrev 2012-03-16 19:06:51 följande:
    hihi!

blir dreggligar med vit bakgrund solkiga i färgen fort? (att man som inte får de helt rena i tvätten som vissa vita plagg....)? 
    Nja jag har känt på både lindex och hms och tycker dom är ganska lika. 
  • viseversa
    engladprick skrev 2012-03-16 19:06:51 följande:
    hihi!

Den är vit bakgrund och rosa körsbär med gröna blad. Stod läänge och höll i en och funderade på om jag skulle köpa den till min son. men hängde tillbaka den när jag insåg att han har en MASSA dreggellappar i sina lådor redan!
  • viseversa

Om man inte använder dom som haklapp när barnet äter så ska dom inte bli solkiga i färgerna. Dreggel färgar ju inte. Ja dom med körsbär är nog ganska nya. Såg dom först igår och jag går på lindex säkert 5 gr i veckan.

• SandraMariaH

Jag gillar de från "pippi" finns både enfärgade och med text tex "pappas flicka" "mammas prinsessa" "charmtroll" "jag <3 mum" osv. jättebra i kvaliten, tål många tvättar och sköna i material. Finns på barnaffärer tex babyproffsen och barnenshus tror jag. Kostar ca 39:- styck eller 3 för 99:-
    det är två tryckknappar så man kan använda de längre, alltså i och med att barnet växer. Min dotter har aldrig varit någon dreggeltjej men när tänderna kommer eller vi vill vara lite extra tuffa så har vi dem :) 
    skickar med en bild, den är på de enfärgade. Googla så får du se lite fler alternativ. 

• thweni

Gillar inte alls de i endast trikåtyg, de blir dyngsura och det blöter ner rakt igenom. Bättre med fleecefoder på undersidan, så då skulle jag nog säga att lindex är bättre. Dock har jag aldrig sett såna dregglisar på lindex men däremot på kappahl och är lindex lika som kappahl's så hade jag kört på dem.

• MrsMommy

De jag köpt på GeKås i Ullared har varit lite väl stora, det blir ett för stort glapp mot halsen, liksom. Annars har alla vi har varit ungefär likvärdiga, och då har vi H&M, KappAhl, Lindex, Åhlens, Pippi och säkert något mer märke.
    De lite runda, små som H&M har ibland på nyfött-avdelningen växer de ur ganska fort.

• engladprick

var inne på lindex idag å tittade runt.
    de fanns massa ju :)

såg en rosa/pasellig med stjärnor och förstod att den även skulle finnas i blå/rött då det fanns mössor i båda färgerna (så man kan matcha)... så jag tror jag går dit om en vecka å får se om de med blå/röda med stjärnor kommit in.
    nu hänge mössorna bredvid varandra (båda färgerna) och raden under var bara rosa dreggligar... så det kändes som om det skulle komma in blå dregglisar matchande mössan... :)

de lär väl få leverans minst en gång/vecka?! 

• engladprick

någon föresten som sett dregglisen jag pratar om med stjärnmönster i blått å rött...? :P

jag har ju som bara sett mössan å antar att det finns en matchande dregglis då det fanns mössa+dregglis i rosa nyanser med samma stjärnmönster... (ej set utan köpes separat) 

• ninalinnea81

Skulle också tipsa om Pippi, jag har köpt mängder på Babyproffsen, finns nya på tradera också. Bra kvalitet, tvättar ju dem nästan dagligen med en älgjakt....

• MrsMommy
    ninalinnea81 skrev 2012-04-02 00:30:58 följande:
    Älgjakt???? Spybaby ska det stå.
    Haha, autocorrect?
  • engladprick

ni med en spybaby: hur många dregglisar går per dag ca?

ni utan spybaby: hur ofta använder ni dregglisar? en om dagen...? 

Svar på tråden dregglisar: HM eller Lindex?