• choklaa

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

Hej, och grattis till er som fått fina plus :) och nu väntar på en liten bebis :)

Själv har jag och min sambo försökt bli gravida sedan ett halv år tillbaka utan att lyckas. Fick ut i januari provera tabletter då jag ej haft mens sedan mitten av oktober. Tog provera för att starta igång mensen. Sedan kom det en blödning efter 7 dagar. Andra kuren körde jag men fick blödning på 9:E provera dagen.  Tredje kursen körde jag ej igång på 16 dagen då jag precis på 14 dagen i cykeln fick en blödning och då skulle jag börja räkna på nytt för att ta tredje kursen. Nu har jag kört min tredje kur och tog sista tabletten i torsdags. Pratade med gyn på dagen om man kunde få någon tablett för att få ett plus och hon skrev ut Pregotime. Har ingen erfarenhet av den tidigare.

Så det jag undrar hur har ni mått under tiden ni tagit pregotime?
    Hur känndes ägglossningen? ( enligt min gynekolog så jag har jag pco) men alla blodprover tyder på att jag ej skulle ha pco).

Hur länge åt ni pregotime innan ni blev gravida?

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-04-21 14:09:52 följande:
    Hej och välkommen! jag mådde som vanligt när jag åt kurerna. Vi lyckades på andra kuren! dom flesta lyckas inom tre försök tror jag att jag läst någontans... Jag kände av min ägglossning väl. Andra kuren testade jag med ägglossningstest jättelänge men blev aldrig någon stegring så jag slutade. Sen en morgon sa jag till min sambo att de kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem efter jobbet testade jag och visst var de så.. Detta var jättesent hade ju slutat testa och gett upp för den månaden.. Fick typ ägglossning på dag 24 eller nå.. Och efter första kuren fick jag jättetidigt typ dag 11! Lycka till!
    Tack ska du ha, Jag har ätit provera nu i tre omgångar. Tog sista tabletten i torsdags och väntar nu på att tanten ska komma. Känns precis som vanligt men tycker att en blödning borde ha kommit, på tanke på att förra omgången han jag ens inte äta klart kuren innan de kom en blödning.

Prata med gyn i torsdags och hon trode att jag skullle få en blödning under helgen och skulle i dag ringa henne för att boka tid för ett ultra ljud den 12 dagen då jag börjar med pregotime. Men ringde inte i dag då tanten ej dykt upp. Tänkte att jag tar mig en promenad sen och går och köper ett test, även om jag väl känner molande värk precis som vanligt och vet att tanten kommer bara att den just nu känner för att jävlas med mig då jag ser så fram emot pregotime. Jag och maken längtar efter att få starta igång och ett fint plus ska visa sig för oss också.

När de gäller ålder så blir jag 25 i år och sambon blir 26 i år.
  • choklaa

ååå så underbart för dig Lu89Th. De måste kännas helt underbart att se hur hjärtat pickar.

Hur många kurer med pregotime har du ätiti?

Jag ska börja min första i morgon, känns spännande.

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-04-29 17:38:33 följande:
    Tack! ja spec när jag var inställd på att få gå därifrån gråtandes.. Helt magiskt att se våran lilla lilla bebis!(16mm) jag åt två enkelkurer. Hade sån tur att på vårat första möte på kliniken fick jag utskrivet första kuren direkt eftersom det var rätt dag att börja äta pregotime på Har du egen mens osv?
    Jag har lyckats stressa bort min mens förra året och hade endast två blödningar under 2011. Så jag fick provera för att få igång den igen och sedan har jag lugnat ner mig lite, slutat jobba och bara tar hand om mig själv.

Ska börja med pergotime i morgon, men först ska jag åka och hämta vår nya bil, eller ny är den för oss i alla fall. Blev en kombi så barnvagnen så småningom får plats.

Hoppas verkligen på att plussa :)
  • choklaa
    Lu89Th skrev 2012-05-15 17:04:57 följande:
    Hej. Hur går det för er? Kram
    Det går inte så bra hoss mig tror jag faktiskt.
    Var på VUL 7/5 visade en fin äggblossa som gyn trodde skulle lossna inom ett eller två dygn.
    Började testa med cleare blues test och de visade inga tecken på ägglossning så på onsdagen köpte jag rsfus test. Negativt hela veckan.

Ringde gyn  i dag och hon trodde att jag eventuellt behövde en dubbel dos nästa månad av pergotime. Dock är jag så ledsen för att det ej har visat någon ägglossning. Det känns något värdelöst faktiskt.

Har haft molande värk till och från fredag, lördag, söndag och något litet i dag. Brukar i vanliga fall ha molande värk dagen eller två innan mensen.

Så om jag nu ej haft ägglossning denna månad kommer de bli intressant att se när tanten kommer på besök. Hoppas snart så jag kan få en kur med pergotime innan sommaren till.

Hur går det för dig?
  • choklaa

Det är min första kur. Men ägglossningstesten har inte visat något denna månaden. Trots att jag hade en äggblåsa på 17 mm på dag 12. Och gyn trodde att ägglossningen skulle se dag 13 eller 14. Nu är jag inne på dag 21.

Så nästa månad ska jag få en dubbel kur. Gyn tror inte att jag skulle ha haft ägglossningen senare än de hon trodde så som på dag 16,17,18 då jag hade molande värk.

Så nu är det bara att avakta och hoppas att tant röd kommer snart om det är så att det inte skett ett mirakel och att LH nivåena varit extremt låga så det ej kunnat visas i urinen och att ägget var lite segt i starten så att de inte släppte förrän dag 16.
    För maken var sjuk med feber och kraftig förkylning så vi fick inte till det mellan dag 8 och fram till dag 16.

Hur tidigt kan man testa tro ifall att?

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-05-16 20:18:32 följande:
    Man ska nog inte lita fullt ut på ägglossningstesten heller.. Jag testade 10 dagar efter ägglossning.. 5 dagar före bim. Man kan ju få senare ägglossning med pregotime, så om du har tur så! konstigt att hon vill ge dig dubbel direkt, fast kanske är skönt att dom gör allt dom kan direkt
    Det känns faktiskt skönt. Men dock är jag lite negativ just nu. Då hon sa att ägglossning bör vara dag 13-14 då äggblosan var så stor. Så jag tror inte jag har en sådan tur att de väntade till dag 16 med att lossna och att dessutom ingen sorts test fungerar.

Är  på dag 21. Undra när man kan testa med gravtest i fall att?
  • choklaa

Bunny:

Hos mig kom ägglossningen dag 23 gyn hade sagt på dag 18 att de kan va så att ägget sprukit och att de ej blir någon ägglossning. Då hon på dag 11-12 hade sett att ägglossningen skulle ske inom 2-3 dygn men de blev inget. Förrän dag 23. Så på dag 35 testade jag med grviditets test som var positivt. Så i morgon är set hälsosamtal.

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!