• Anonym

Vad kan detta vara?

Hejsan alla medlemmar,
    Det är så att jag har fått några konstiga röda utslag på ollonet och under förhuden samt några vitaktiga som kan ses på bilden. Jag har inte ont ut av det varken kliar eller något gör heller inte ont när jag är på toa. Anledningen till att jag frågar här är för att mottagningen har stängt tills måndag och om det finns någon salva på apoteket eller likande så skulle det vara jättebra så.

Tacksam för alla svar!

(VARNING BILD)
    http://imageshack.us/photo/my-images/4/20120317140241.jpg/ 

• Svar på tråden Vad kan detta vara?
  • Anonym

hm.. känner inte igen va de kan vara.. kan de inte va så att det bara har blivit för varmt då ?
    Värmeutslag typ.. ?

Bästa att kolla upp det ändå tycker jag.

• Anonym

Okej, det skulle mycket väl kunna vara någon form av värmeutslag har suttit inne väldigt mycket det senaste.

Tänkte att det kunde vara herpes eller något har ingen erfarenhet i hur det ser ut mer än dom värsta bilderna på internet. Har haft något snarlikt en annan gång jag gick till vårdcentralen för var röd, men detta försvann ju innan helgen var över så dom inte kunde ge mig en diagnos. Frågade även om ett herpes test men fick bara som svar att dom inte testar det om man inte har blåsor. 

• Anonym

Okej ja, jag är inte heller så insatt i könssjukdomar, men de flesta sjukdomar gör sig påmind genom sveda/klåda liknande.

Klamydia vet jag man kan ha utan att ha några alls symptom.. hur länge har du haft såhär?

• Anonym

Jag upptäckte det igår kväll, men var samma förra gången att jag fick symptom över helgen och då har dom ju som sagt inte öppet så jag kan ju inte gå och få en diagnos på vad det kan vara, och dom vill ju inte testa för herpes när man inte har blåsor. Men jag har testat mig för klamydia/gon/hiv och allt det där så de som återstår är väll herpes och kondylom. 

Här är en till bild på hur det ser ut under förhuden, kanske syns klarare där. 

(VARNING BILD) 
    img85.imageshack.us/img85/9779/201203171632750.jpg 

• Anonym (hmm)

har själv kondylom och prickarna på den sista bilden ser typ ut som när jag får mina.. men du ser ju ut att ha irriterad och röd hud och sår också, och det känner jag inte alls igen. herpes vet jag inte hur det brukar se ut..
    första bilden såg dock ut som skavsår efter man knullat mycket hehe

• Anonym

Okej, det har jag där emot inte gjort, de röda kom i samband med det andra! Hur är det när du får kondylom då om du skulle kunna förklara lite, för dessa prickar är mer gula än vita och ser inte alls ut som vårot är dina det också när du får kondylom? Det är ganska många också sitter inte i klungor utan mer utspritt under förhuden!

Tack för svaren!

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-03-17 21:25:53 följande:
    Okej, det har jag där emot inte gjort, de röda kom i samband med det andra! Hur är det när du får kondylom då om du skulle kunna förklara lite, för dessa prickar är mer gula än vita och ser inte alls ut som vårot är dina det också när du får kondylom? Det är ganska många också sitter inte i klungor utan mer utspritt under förhuden!

Tack för svaren!

mina är alltid hudfärgade, kanske något ljusare och kan ibland se nästan vit ut för att de är så "tunna". formen kan va hur som helst, rund, platt, oftast som en liten hudflik. kan ha någon annan färg beroende på vart dom sitter. börjar som en liten "prick" och blir större om jag inte gör något åt dem. kan komma flera små över en natt! när de är jättesmå börjar det med att man känner dom som en pytteliten knöl på huden. behöver inte alls sitta i "klungor" som man brukar läsa. kan va helt utspridda. 1, 2, 10 eller 100 st. helt olika. och kan också sitta vart som helst. på kukroten, ovanför kuken, ollonet, under ollonet, förhud, pungen. oftast hamnar dom under ollonet, typ där du har dina på bilden.kan tillägga att dom varken kliar eller gör ont alls (för mig). hoppas man förstår lite av vad jag skrev iaf =)
    kollade nyss och tydligen har jag fått en nu, suck. trodde jag blivit av med det nästan. får jag till en bra bild så kanske jag kan lägga ut den..
  • Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-03-17 21:25:53 följande:

Tack för svaren!

mina är alltid hudfärgade, kanske något ljusare och kan ibland se nästan vit ut för att de är så "tunna". formen kan va hur som helst, rund, platt, oftast som en liten hudflik. kan ha någon annan färg beroende på vart dom sitter. börjar som en liten "prick" och blir större om jag inte gör något åt dem. kan komma flera små över en natt! när de är jättesmå börjar det med att man känner dom som en pytteliten knöl på huden. behöver inte alls sitta i "klungor" som man brukar läsa. kan va helt utspridda. 1, 2, 10 eller 100 st. helt olika. och kan också sitta vart som helst. på kukroten, ovanför kuken, ollonet, under ollonet, förhud, pungen. oftast hamnar dom under ollonet, typ där du har dina på bilden.kan tillägga att dom varken kliar eller gör ont alls (för mig). hoppas man förstår lite av vad jag skrev iaf =)
    kollade nyss och tydligen har jag fått en nu, suck. trodde jag blivit av med det nästan. får jag till en bra bild så kanske jag kan lägga ut den..
Svar på tråden Vad kan detta vara?