• Anonym

Vad kan detta vara?

Hejsan alla medlemmar,
    Det är så att jag har fått några konstiga röda utslag på ollonet och under förhuden samt några vitaktiga som kan ses på bilden. Jag har inte ont ut av det varken kliar eller något gör heller inte ont när jag är på toa. Anledningen till att jag frågar här är för att mottagningen har stängt tills måndag och om det finns någon salva på apoteket eller likande så skulle det vara jättebra så.

Tacksam för alla svar!

(VARNING BILD)
    http://imageshack.us/photo/my-images/4/20120317140241.jpg/ 

• Svar på tråden Vad kan detta vara?
  • Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-03-17 21:25:53 följande:
    Okej, det har jag där emot inte gjort, de röda kom i samband med det andra! Hur är det när du får kondylom då om du skulle kunna förklara lite, för dessa prickar är mer gula än vita och ser inte alls ut som vårot är dina det också när du får kondylom? Det är ganska många också sitter inte i klungor utan mer utspritt under förhuden!

Tack för svaren!

mina är alltid hudfärgade, kanske något ljusare och kan ibland se nästan vit ut för att de är så "tunna". formen kan va hur som helst, rund, platt, oftast som en liten hudflik. kan ha någon annan färg beroende på vart dom sitter. börjar som en liten "prick" och blir större om jag inte gör något åt dem. kan komma flera små över en natt! när de är jättesmå börjar det med att man känner dom som en pytteliten knöl på huden. behöver inte alls sitta i "klungor" som man brukar läsa. kan va helt utspridda. 1, 2, 10 eller 100 st. helt olika. och kan också sitta vart som helst. på kukroten, ovanför kuken, ollonet, under ollonet, förhud, pungen. oftast hamnar dom under ollonet, typ där du har dina på bilden.kan tillägga att dom varken kliar eller gör ont alls (för mig). hoppas man förstår lite av vad jag skrev iaf =)
    kollade nyss och tydligen har jag fått en nu, suck. trodde jag blivit av med det nästan. får jag till en bra bild så kanske jag kan lägga ut den..
  • Anonym (hmm)

mina är alltid hudfärgade, kanske något ljusare och kan ibland se nästan vit ut för att de är så "tunna". formen kan va hur som helst, rund, platt, oftast som en liten hudflik. kan ha någon annan färg beroende på vart dom sitter. börjar som en liten "prick" och blir större om jag inte gör något åt dem. kan komma flera små över en natt! när de är jättesmå börjar det med att man känner dom som en pytteliten knöl på huden. behöver inte alls sitta i "klungor" som man brukar läsa. kan va helt utspridda. 1, 2, 10 eller 100 st. helt olika. och kan också sitta vart som helst. på kukroten, ovanför kuken, ollonet, under ollonet, förhud, pungen. oftast hamnar dom under ollonet, typ där du har dina på bilden.kan tillägga att dom varken kliar eller gör ont alls (för mig). hoppas man förstår lite av vad jag skrev iaf =)
    kollade nyss och tydligen har jag fått en nu, suck. trodde jag blivit av med det nästan. får jag till en bra bild så kanske jag kan lägga ut den..

• Anonym

Hur många vårtor uppstår när kondylom bryter ut?

Har väldigt många prickar under förhuden nu!

börjar bli lite oroligt för att det kan vara kondylom, precis vad man behövde över helgen när man ska ta de lungt... 

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-03-18 01:29:24 följande:
    Hur många vårtor uppstår när kondylom bryter ut?

Har väldigt många prickar under förhuden nu!

börjar bli lite oroligt för att det kan vara kondylom, precis vad man behövde över helgen när man ska ta de lungt... 
    oj va många inlägg det blev!
    det är extremt olika hur mycket man får. först fick jag bara typ en. sen nån månad senare hade det på några dagar kommit kanske 10 st. svårt att säga när dom var så små. (än så länge mindre än de på din bild) då åkte jag till sjukan och visade upp dom. deras svar var att det var för lite för att kunna avgöra men jag fick ändå medicin utskrivet efter lite tjat.och lite senare visade det sig att jag hade kondylom. för dom blev större efter ett tag.
  • Anonym

Okej, Ne för nu har jag väldigt många det är en som är större än dom andra. 

Hur lång tid tar det innan dom blir stora?

Tack för svaren! Ska strax lägga mig så man slipper tänka på det mer.

Känns som det ibland sticker till lite också vet inte vad det beror på, smått febrig med.

Återkommer imorgon så får vi se hur det ser ut! 

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-03-18 01:48:23 följande:
    Okej, Ne för nu har jag väldigt många det är en som är större än dom andra. 

Hur lång tid tar det innan dom blir stora?

Tack för svaren! Ska strax lägga mig så man slipper tänka på det mer.

Känns som det ibland sticker till lite också vet inte vad det beror på, smått febrig med.

Återkommer imorgon så får vi se hur det ser ut! 
    också olika, nån vecka kanske, växer rätt så fort iaf. men vissa blir inte större ens.
    hehe ok,
  • Anonym

Hej igen!

Det ser ut som dom har gått sönder bildar en liten ring, väldigt konstigt vissa är fortfarande kvar men det är inga prickar tror det är mer små blåsor.

Eftersom jag antar att inte kondylom spricker så skulle jag kunna tänka mig herpes eller svamp?
    Återkommer väll senare ikväll också så får jag se hur det ser ut!

• Binary

Påminner om svamp. Lite pevaryl eller liknande på det där så är det borta på ett par dagar

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2012-03-18 17:31:07 följande:
    Hej igen!

Det ser ut som dom har gått sönder bildar en liten ring, väldigt konstigt vissa är fortfarande kvar men det är inga prickar tror det är mer små blåsor.

Eftersom jag antar att inte kondylom spricker så skulle jag kunna tänka mig herpes eller svamp?
    Återkommer väll senare ikväll också så får jag se hur det ser ut!
    Kondylom spricker inte. Men herpes känns inte så troligt heller, fast den där stickande känslan du beskriver har jag hört flera säga om just herpes, att de är nått surrande/stickande i området. Men vad jag fattat det så brukar de som har herpes verkligen få ett stort första utbrott med mkt smärta osv och de som kommer efter är mildare och går över fortare.

Du får väl ringa vårdcentralen imorgon och be dom kolla, för vad de än är, så kan de vara gott att få veta och få hjälp att få bukt med det.
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • Anonym (Nyfiken)

TS!
    Vad var det du hade? 

• Anonym

Ursäkta att det tagit så lång tid innan jag svarat, jag var på vårdcentralen och testade mig för de flesta könssjukdommar även herpes och allt kom tillbaka negativt. Hon gjorde ett skrubb test mot herpes, men hur säkra är dom testen? Självklart hade det lagt sig när jag var där hade alltså inte kvar dom där vita prickarna. Hur säkert är ett skrubb test mot herpes?

Svar på tråden Vad kan detta vara?