• Anonym

Panikångest på jobbet

Det är så jobbigt. i veckan hände något jättejobbigt. Jag har ångestproblem och går förvisso i samtalskontakt för detta. Det vet min chef om. I alla fall så hände något som gjorde att jag fick grav ångest strax innan lunch. Jag var nära att börja gråta, hade svårt att andas, som ett tryck över bröstet osv. Jag klädde på mig och gick ut. Detta var alltså på lunchen, precis när den började.
    jag gick utomhus i hopp om att lugna mig. Tyvärr tog detta hela lunchen, alltså 45 minuter. Dock hade jag i mitt virriga tillstånd inte full koll på tiden utan kom senare. istället för kvart över 12 så kom jag kvart i ett.
    hon som är platsansvarig var mycket upprörd och menade att jag inte bara fick gå sådär. Självklart håller jag med henne och förklarade sedan läget om vad som hänt. Att jag mådde jättedåligt och inte vetat var jag skulle ta vägen. Jag skämdes jättemkt osv.
    jag jobbar på kontor.... 
    Till saken hör att nu till veckan kommer antagligen chefen få höra om detta..jag är så rädd att mista jobbet...:(                                   

• Svar på tråden Panikångest på jobbet
  • Anonym
    LivetSomSofia skrev 2012-03-17 15:16:11 följande:
    Men gud, räckte de inte med en tråd????

Men gud, måste man svara drygt? Kom på att den nog platsar bättre här "psykisk ohälsa"
  • Anonym

Nej, du kan inte mista jobbet pga en sådan sak..helst inte om din chef vet om din situation.
    Tala om för dem som bör veta om hur du mår ibland. Vet dom om det så är det väl ingen fara.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 15:17:40 följande:
    Nej, du kan inte mista jobbet pga en sådan sak..helst inte om din chef vet om din situation.
    Tala om för dem som bör veta om hur du mår ibland. Vet dom om det så är det väl ingen fara.. 

öppnade mig rejält för hon som var på plats då,förklarade hur mitt mående är. känns jättehemskt bara det...:( och nu ska jag behöva göra om det inför chefen. Jag vill kräkas, så illa mår jag över läget..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 15:19:15 följande:

öppnade mig rejält för hon som var på plats då,förklarade hur mitt mående är. känns jättehemskt bara det...:( och nu ska jag behöva göra om det inför chefen. Jag vill kräkas, så illa mår jag över läget..

Det kommer att ordna sig, må dåligt kan alla göra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 15:22:07 följande:

Det kommer att ordna sig, må dåligt kan alla göra.

fullständigt panikslagen över att mista jobbet..just nu har vi köpt ny bostad och risken finns att vi kommer behöva 2 månaders dubbelhyra...kommer ju bara inte gå om jag mister jobbet :( tårarna bara rinner på mig...
  • springislovely86

Jag tror absolut inte du kommer förlora jobbet, det viktigaste är att du berättar för chefen din om situationen och hur du mår osv.. Jag tror absolut din chef förstår dig! Kommer man försent vid lunchen och mått så som du gjorde så tkr jag det är okej.

Stor kram!

• Anonym
    springislovely86 skrev 2012-03-17 15:34:10 följande:
    Jag tror absolut inte du kommer förlora jobbet, det viktigaste är att du berättar för chefen din om situationen och hur du mår osv.. Jag tror absolut din chef förstår dig! Kommer man försent vid lunchen och mått så som du gjorde så tkr jag det är okej.

Stor kram!

de verkade mest arga över att jag inget sagt till någon om att jag plötsligt mådde uselt och var tvungen att "gå ut"
  • springislovely86
    Anonym skrev 2012-03-17 15:38:45 följande:
    de verkade mest arga över att jag inget sagt till någon om att jag plötsligt mådde uselt och var tvungen att "gå ut"
    men det är ju inte så lätt alltid att säga till någon! Mår man så dåligt du kände dig då så har du all rätt att gå ut tkr jag.
    och har man inte varit med om det du har så kan man inte förstå vad du vatt med om!
  • Anonym

Ja, jag vet inte. allt jag vill göra nu är att försöka jobba vidare och göra ett bra jobb. Hoppas bara att jag får chansen till det..

Svar på tråden Panikångest på jobbet