Inlägg från: Anonym (ensamstående) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ensamstående)

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Jag tror min son klassas i barnfattigdom enligt Rädda barnen; barn i storstädernas förorter och barn till ensamstående. Har bostadsbidrag så kan väl klassas in i att ha dålig inkomst.
    Skulle säkert kunna klassa mig som ett offer å att det är så synd om mig osv. Ändå jag lever enligt Soc standard fast jag tjänar lite mera, och sparar resten. Jag tycker att Soc har en riktigt bra standard, om man exempelvis spenderar mindre på TV/tidningar så kan man betala mera för mat. Tror jag ligger på ca 15 kr/portion nu vilket enligt mig blir hälsosamma portioner med mat. Jag tjänar mer och mindre varje månad, men en sak är säker när jag hjälper de utsatta att komma tillbaka till arbetsmarknaden, de flesta tar sig själva från sina möjligheter. Unnar sig saker i nuläget för att tycka synd om sig själva. Tar krediter för att köpa enligt mig idiotiska saker. Skapar problem för sig själva.

Jag tycker inte att mitt barn missar något alls, jag lyckas med att kunna ge honom museums besök, nöjesparks årskort och flera besök vid djurparker osv. Visst jag går inte på bio med honom ofta typ en gång om året, men det är inte allt. Märker allt fler som ser det som en rättighet att ha en Iphone, att det är en självklarhet att ta det på abonnemang. Som vissa här skriver att de förtjänar att leva inte bara överleva. Vilket jag håller med om men då får de skapa dessa möjligheter själva genom arbete osv istället för att kräva det av samhället.

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?