• Anonym (hemskt)

Självmord/ Tågolycka (varning för känsliga)

Varning!!

Idag bestämde vi oss för att åka till Ikea, vi skulle då ta tåget som gick klockan 13
    När vi kom till tågstationen ropade dom ut i högtalarna att tåget vi skulle ta blev inställt.
    En bit fram stod X2000.
    Folket som stod perrongen började gå därifrån, en man kom fram och sa att vi inte skulle gå upp på perrongen för att det har skett en olycka alldeles för en stund sedan och varnade oss för att det låg kroppsdelar utspridda på spåret. Antaligen är det någon som begått självmord, eller så har det hänt en sån fruktansvärd olycka..
    Vi stod kvar en stund en bit bort och pratade med några andra, sen kom ambulans, brandkår och polis.
    Jag väljer att inte skriva mer då detta är väldigt känsligt..
    Jag ville bara skriva av mig pg av att jag gått och grubblat på detta hela dagen.. och tänkt massa.. Jag var bara tvungen att få detta ur mig, har även pratat massa med sambon om detta.. Jag känner mig så himla deppig.. Lider verkligen med familjen som får ett samtal.. om dom kan identifiera kroppen.
    Om det är fel av mig att skriva det här, så säg det. Jag tar det.

Jag undrar om det är någon mer som varit med om något liknande, och hur har ni då kunnat släppa detta?

Tack för er förståelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-14 19:16:18:
    Läste nu på GP

Tågen rullar åter genom Partille

Sedan 14.20-tiden på lördagen kan alla tåg återigen passera Partille efter en dödsolycka på stationen vid lunchtid.

Den döde är en man i yngre medelåldern som kom ivägen för ett X2000-tåg i riktning mot Stockholm
    För att räddningstjänsten skulle kunna röra sig i spårområdet tvingades Banverket stänga av strömmen och detta betydde att all tågtrafik förbi Lerum stod stilla i cirka en och en halv timme.

• Svar på tråden Självmord/ Tågolycka (varning för känsliga)
  • Anonym (hemskt)

Isola C : Ja det var detta som hände i Partille idag.. Jag såg när dom gick och samlade ihop delarna, jag såg den lila säcken.. och att sedan gå där och se allt blodstänk på perrongen fick mig att må illa.. Tycker så fruktansvärt synd om föraren som får gå igenom detta.. Usch.. så hemskt.
    Ja nu är det verkligen obehagligt att åka tåg..

• Anonym (hemskt)

Såg när jag och min väninna kom hem från Ikea idag.. var för en stund sedan så sprang 2 på pojkar över spåret.. Om ändå alla visste vad som kan hända.. det går fortare än vad man tror..

• Anonym

Hej
    Jag var med om ett självmord i höstas. Hittade en människa på ett tak som hoppat ifrån en balkong. Tack och lov slapp jag se ansiktet men behövde helt klart få hjälp av psykolog för att bearbeta händelsen. Så obehagligt framför allt när jag själv varit depp i min tonår. Nu förstår jag på ett helt annat sätt vad jag utsatt mina egna anhöriga för. Så försklräckligt egotrippat.

Från en som lärt sig en läxa

• Anonym (hemskt)

Ja det är verkligen ego.. tänk alla oskyldiga människor som behöver få vara med om detta.. hemskt.. Stackars tågföraren..

• yaaniz

ursh fy vad jobbigt...satt på ett tåg som en hoppade framför en gång..
    lite små jobbigt..men man får försöka så gott man kan att inte grubbla för mycket på det....hoppas det inte är nån man känner nu då..bor ju i gbg..

• Anonym (hemskt)

nej man får ju verkligen inte hoppas att det är någon man känner..

• Anonym (hemskt)

Tågen rullar åter genom Partille

Sedan 14.20-tiden på lördagen kan alla tåg återigen passera Partille efter en dödsolycka på stationen vid lunchtid.

Den döde är en man i yngre medelåldern som kom ivägen för ett X2000-tåg i riktning mot Stockholm
    För att räddningstjänsten skulle kunna röra sig i spårområdet tvingades Banverket stänga av strömmen och detta betydde att all tågtrafik förbi Lerum stod stilla i cirka en och en halv timme.

• EllenElvira

Hejsan..
    Jag kan förstå att det är jobbigt att se.. Min sambos lilla sysster omkom i en bilolycka den 8 november och då gjick man länge och tänkte på hur hon kan ha kännt sig sekunderna innan hon dog.. Det tar tid att komma över men jag lovar att tiden läker alla sår, dom försvinner inte helt med dom blir svagare.. Hoppas att du har det bra ändå och får stöd av din sambo.. Vill du pratta är det bara att skriva i min gästbok eller skicka ett anonymt medelande.. Kramar till dig....

• Dessie

Usch, det är hemskt när sånt händer!!
    Innan jul nån gång hände nåt liknande här i Enköping (eller rättare sagt straxt utanför Grillby som ligger ca 1 mil från Enköping). Det var tåget mellan Västerås & Stockholm (som förstås passerar här) och grannens "boyfriend" satt på tåget i vagnen närmast loket på väg till jobbet i Sthlm.
    Han hörde lokföraren skrika "NNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ" och tvärbromsa. Då var det en person som stod på spåret.

• Anonym (hemskt)

Dessie, Ja usch det låter verkligen hemskt. Stackars förare som blir utsatt för sådant här. Dom kan ju inte göra någonting.

Svar på tråden Självmord/ Tågolycka (varning för känsliga)