Självmord/ Tågolycka (varning för känsliga)
Varning!!
Idag bestämde vi oss för att åka till Ikea, vi skulle då ta tåget som gick klockan 13
När vi kom till tågstationen ropade dom ut i högtalarna att tåget vi skulle ta blev inställt.
En bit fram stod X2000.
Folket som stod perrongen började gå därifrån, en man kom fram och sa att vi inte skulle gå upp på perrongen för att det har skett en olycka alldeles för en stund sedan och varnade oss för att det låg kroppsdelar utspridda på spåret. Antaligen är det någon som begått självmord, eller så har det hänt en sån fruktansvärd olycka..
Vi stod kvar en stund en bit bort och pratade med några andra, sen kom ambulans, brandkår och polis.
Jag väljer att inte skriva mer då detta är väldigt känsligt..
Jag ville bara skriva av mig pg av att jag gått och grubblat på detta hela dagen.. och tänkt massa.. Jag var bara tvungen att få detta ur mig, har även pratat massa med sambon om detta.. Jag känner mig så himla deppig.. Lider verkligen med familjen som får ett samtal.. om dom kan identifiera kroppen.
Om det är fel av mig att skriva det här, så säg det. Jag tar det.
Jag undrar om det är någon mer som varit med om något liknande, och hur har ni då kunnat släppa detta?
Tack för er förståelse.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-14 19:16:18:
Läste nu på GP
Tågen rullar åter genom Partille
Sedan 14.20-tiden på lördagen kan alla tåg återigen passera Partille efter en dödsolycka på stationen vid lunchtid.
Den döde är en man i yngre medelåldern som kom ivägen för ett X2000-tåg i riktning mot Stockholm
För att räddningstjänsten skulle kunna röra sig i spårområdet tvingades Banverket stänga av strömmen och detta betydde att all tågtrafik förbi Lerum stod stilla i cirka en och en halv timme.