Eva 081 skrev 2012-03-18 13:33:27 följande:
Och dessutom så gick jag i skolan för 25 år sedan (hjälp) och jag har inget minne av att vi lärde oss något om att tyda anställningsavtal. Människor överskattar skolans inflytande, det finns ett liv därefter, man lär sig av HELA livet
Även o mman lär sig hela livet tycker jag nog tt just denna lilla detalj borde inhämtats innan grundkolan tog slut. Jag försäkrar att ordet "uppgår" eller "uppgick" förekom ("fanns") någonstans även i någon av de läroböcker du hade. Det handlar inte om att kunna tolka anställningsavtal eller om att förstå kanslisvenska. Vad det handlar om är alldeles ordinära svenska ord.
Eva 081 skrev 2012-03-18 13:25:19 följande:
Me
Men det gick ju bra h*n fick ju svaret på frågan, det tog 1 min. Alla sätt att söka kunskap är ju bra
Internetforum är som regel en dålig plats att söka information på. Det är en fråga om källkritik, vilket skolan också ska ha lärt ut (även till de som gick i skolan innan internet slog igenom - källkritik är något mer generellt än en lista på acceptabla källor). Ordboken är bättre. Alla sätt att söka kunkspa är INTE bra.